Na konci druhého čtvrtletí 2016 dosáhl celkově počet domácností s dostupností digitální televize a vysokorychlostního internetu UPC v České republice 1 396 700, což znamená meziroční nárůst o 67 700 domácností.
UPC ve druhém čtvrtletí rozšířila svoji interaktivní Horizon TV, která nabízí přes 50 stanic v HD kvalitě. Zaměřila se také na mobilní televizi Horizon Go, kde je v nabídce téměř 130 programů všech žánrů, z toho více než 5O ve vysokém rozlišení. Další novinkou je, že od letošního května podporuje Horizon Go i Chromecast a Airplay, díky čemuž je možné sledovat živé vysílání Horizon Go možné i v Apple TV, Smart TV, či TV přijímačích so zařízením Chromecast, které umožňuje obsah vysílaný na mobilním telefonu sledovat i na televizních obrazovkách. Rozšířeno bylo také portfolio videotéky MyPrime, jejímž prostřednictvím mohou zákazníci sledovat online přes 2000 filmových a seriálových titulů různých žánrů.
-mav-
Pořady Vlak dětství a naděje (ČT1) a Comeback (Nova) získaly největší diváckou přízeň ve čtvrtek večer po 20. hodině. Celková sledovanost byla ale nízká, ani u jednoho z pořadů nepřesáhla hranici 0,5 mil. diváků starších 15 let.
Sledovanost vybraných pořadů po 20. hodině, čtvrtek 4.8. 2016
pořad
TV
začátek
tis. 15+
share 15+ (%)
share 15-54 (%)
share 15-69 (%)
Vlak dětství a naděje
ČT1
20:03:29
496
17
16
17
Comeback
Nova
21:02:44
486
16
25
19
Comeback
Nova
20:20:47
468
16
25
19
Hop nebo trop
ČT1
21:04:58
426
15
16
15
Jetelín
Prima
20:18:57
295
10
9
10
Rio Ave FC - SK Slavia Praha
ČT sport
20:50:21
282
10
10
10
Rosamunde Pilcher: Vůně vanilky
Prima
20:47:56
282
10
6
9
Domácí mazlíček
Nova
21:33:55
272
12
20
15
To je vražda, napsala: Smrtonosný příběh
ČT2
20:04:10
261
9
5
7
Námořní vyšetřovací služba
Nova Cinema
21:05:26
200
7
6
7
Podíl TV stanic v %, čtvrtek 4.8. 2016, celý den
Zdroj: ATO-Nielsen Admosphere
-mav-
Upozornění: Provozovatel MediaGuru.cz, společnost PHD, je řádným odběratelem dat ATO. Přejímání těchto dat a jejich další šíření bez souhlasu PHD je výslovně zakázáno.
Kvůli nadcházejícím olympijským hrám v brazilském Riu de Janeiro připravily velké mediální domy speciální internetové projekty, rozšířené zpravodajství v denících i tematické tištěné magazíny. Hry oficiálně začínají v pátek 5. srpna. Vyplývá to z informací firem.
Redakce iDnes.cz připravila v rámci OH velký videoprojekt. Každý den, od pátku do neděle 21. srpna, bude na stránkách oh.idnes.cz živě vysílat půlhodinové Olympijské studio s reportážemi, rozhovory a soutěžemi. Ve všední den začne v 11:00 hodin, o víkendu ve 20:00 hodin. Sportovní zápolení, jeho průběh a výsledky přiblíží každý den kontinuální on-line reportáž. Noční dění shrne speciální článek.
MF Dnes nabídne každý den rozšířenou sportovní přílohu, přehledným průvodcem bude speciální Magazín Dnes s programem her i televizního vysílání, který vychází dnes. iDnes.cz, společně s MF Dnes a Lidovými novinami, bude mít v Brazílii sedm redaktorů: čtyři píšící novináře, dva fotoreportéry a jednoho videoreportéra.
Tématu olympiády se věnovala čtvrteční dvojstrana Hospodářských novin, v pátek se pak HN zaměřují na ekonomické aspekty OH a bude jim věnovaný i páteční magazín Ego. "V průběhu olympiády se budeme věnovat tématu jako sportovně společenskému fenoménu a výkonům českých sportovců. Podrobné každodenní zpravodajství bude pokrývat sportovní sekce na Aktuálně.cz, kde olympiáda má samostatný speciál," řekl ČTK ředitel vydavatelství Economia Roman Latuske.
Deník Sport z vydavatelství Czech News Center chystá na každý den během Olympiády deset stran, na kterých bude přinášet aktuální výsledky a zajímavosti z Ria. Letním olympijským hrám budou také věnovány dva Sport magazíny, které vyjdou na začátek a na závěr Olympiády. Téma OH zaplní i čtvrtinu až pětinu vydání Blesku. Olympiádě se věnuje také časopis Reflex, který již minulý týden vydal Speciál s názvem 55 zlatých příběhů, ve kterém mapuje všechny české a československé medailisty.
Vydavatelství Vltava Labe Media se na olympijské dění zaměří v novém titulu, týdeníku TV sport, který poprvé vyšel v pondělí. Přinese čtenářům kompletní program olympijských her a tipy na živé přenosy i záznamy, rozhovory nejen se sportovními hvězdami, ale i s moderátory sportovních přenosů a zajímavosti z televizního zákulisí, které divák nemá šanci na obrazovce vidět. Rozšířené zpravodajství bude mít i Deník, který má zpravodaje přímo v Riu.
V těchto dnech vychází také speciál Reflexu, který se jmenuje 55 zlatých příběhů a přináší příběhy všech 55 českých a československých olympijských vítězů. Od Bedřicha Šupčíka v roce 1924 po zatím poslední Evu Samkovou v roce 2014.
Český rozhlas je jediným rádiem v Česku, které získalo vysílací práva k olympijským hrám. Posluchače bude o dění na olympiádě informovat z hlavního olympijského studia v Riu, z Českého domu v Riu a Olympijského parku na Lipně. Česká televize vyčlenila pro přenosy své kanály ČT sport a ČT 2, celkem bude OH věnovat 731 hodin vysílání. I pro ostatní stanice pak bude zajišťovat přenosy ze závodů vodního slalomu. Nova slibuje na svých sportovních kanálech až 20 hodin přenosů denně a zaměří se především na sporty, které mají na jejích stanicích tradici, tedy například tenis, basketbal, fotbal, golf, box nebo atletiku.
Olympijské závodění nabídne na svých stanicích i televizní skupina Nova – objeví se na placených kanálech Nova Sport 1 a Nova Sport 2. Obě stanice odvysílají z olympiády až 20 hodin živých přenosů denně. K vidění mají být mužské turnaje velkých sportů, jako je fotbal, basketbal nebo tenis.
-čtk-
Seriál Malý pitaval z velkého města (ČT1) se opět ve středu stal nejsledovanějším večerním pořadem po 20. hodině, a to ve všech hlavních diváckých skupinách. Třetí odvysílání pořadu Jetelín (Prima) zhlédlo 340 tis. diváků (podíl 11 %), což bylo méně než v úterý, šlo ale o nejsledovanější pořad Primy po 20. hodině.
Sledovanost vybraných pořadů po 20. hodině, středa 3.8. 2016
pořad
TV
začátek
tis. 15+
share 15+ (%)
share 15-54 (%)
share 15-69 (%)
Malý pitaval z velkého města
ČT1
20:06:01
896
28
26
27
Výměna manželek
Nova
20:22:10
667
20
25
22
Old Shatterhand
ČT1
21:11:15
530
20
14
20
Mentalista
Nova
21:39:23
393
14
17
15
Jetelín
Prima
20:20:08
340
10
11
11
Na cestě 2013
ČT2
21:00:20
303
9
6
6
Země a města světa IV.
ČT2
20:03:49
298
9
5
6
Vinaři
Prima
20:48:21
286
9
12
10
Show Jana Krause
Prima
22:09:25
279
12
14
12
Modrá laguna
Nova Cinema
20:08:58
175
6
7
6
Podíl TV stanic v %, středa 3.8. 2016, celý den
Zdroj: ATO-Nielsen Admosphere
-mav-
Upozornění: Provozovatel MediaGuru.cz, společnost PHD, je řádným odběratelem dat ATO. Přejímání těchto dat a jejich další šíření bez souhlasu PHD je výslovně zakázáno.
Výzkum RTB House ukázal, že CTR (míra proklikovosti) reklamy je v mobilních zařízeních často vyšší než v případě jejího zobrazení na počítači – průměrné CTR se v počítačích pohybuje kolem 0,73 %, zatímco na chytrých telefonech kolem 0,84 % a tabletech 0,87 %. Tyto údaje vyplývají z agregovaných dat z téměř 40 trhů.
Podle RTB House má na reklamní kampaň v mobilech významný vliv počet nabídek prezentovaných v každé reklamě. Nejúčinnější bannery obsahovaly 12 produktů a dosahovaly průměrného CTR 1,4 % na chytrých telefonech a 1,3 % na tabletech. Druhé nejvíce úspěšné bannery poté prezentovaly 6 nebo 3 produkty. CTR mobilních bannerů s 12 produkty bylo o 43 % vyšší než bannery s 6 produkty, a o 52 % vyšší než ty se 3 produkty.
„Podobně jako u klasické reklamní kampaně lze i zde říci, že čím více produktů banner ukazuje, tím větší je šance přilákat kupující. Například pokud spojíme do jednoho banneru produkty z několika kategorií, které zákazník již prohlížel, zvýšíme šanci, že ho zaujmou,” uvedl Michal Drahokoupil, Key Account Manager RTB House.
Nejefektivnější velikostí se ukázal být formát 300x250, jehož průměrné CTR se na chytrých telefonech pohybovalo kolem 1,03 % (celkem o 186 % více než u formátu 320x100 a o 133 % více než u 320x50), na tabletech pak na úrovni 1,04 % (celkem o 305 % a 174 % více než u zbylých dvou formátů).
-mav-
Čisté investice do rozhlasové reklamy ve druhém čtvrtletí 2016 dosáhly 486 mil. korun, což představuje meziroční nárůst o 3,5 %. Za období druhého čtvrtletí roku je to nejlepší výsledek za poslední tři roky. Relativně vyšším tempem rostl trh čistých národních investic. „Zlepšila se situace na poli mediálních agentur,“ konstatoval Pavel Lupjan, marketingový ředitel MMS.
K rostoucím segmentům ve druhém čtvrtletí se zařadily auto-moto, spotřební elektronika, maloobchod, kultura, naopak klesaly stavebnictví, zemědělství a lesnictví.
Výhledy pro třetí kvartál jsou podle provozovatelů rádií dobré. Červenec byl údajně slabším měsícem, srpen má být stabilní, vyhlídky na září mají ukazovat na mírný nárůst. „Očekáváme, že třetí čtvrtletí by nemuselo dopadnout špatně,“ dodal Lupjan.
Čisté investice do rozhlasové reklamy poskytují největší tuzemští provozovatelé rádií na základě svého obratu v posledním čtvrtletí. Jsou počítány bez barterů a slev, ale s bonusy.
-mav-
Kriminálka Anděl (Nova) se opět stala nejsledovanějším večerním pořadem po 20. hodině s průměrnou sledovaností vyšší než milion diváků starších 15 let (1,037 mil.). S náskokem zvítězila i v mladší skupině 15-54. Novinka Jetelín (Prima) nedosáhla při druhém odvysílání na svůj startovací výsledek (775 tis.), druhý díl zhlédlo v průměru necelých 400 tis. diváků starších 15 let.
Sledovanost vybraných pořadů po 20. hodině, úterý 2.8. 2016
pořad
TV
začátek
tis. 15+
share 15+ (%)
share 15-54 (%)
share 15-69 (%)
Kriminálka Anděl
Nova
20:22:38
1037
30
28
29
Vlak dětství a naděje
ČT1
20:04:30
524
16
15
16
Hop nebo trop
ČT1
21:05:55
423
14
13
14
Jetelín
Prima
20:20:38
398
12
13
12
Partie krásného Dragouna
Nova
21:38:58
304
15
14
15
To je vražda, napsala: Konečně na svobodě
ČT2
20:03:31
217
6
4
5
Teorie velkého třesku
Prima Cool
21:25:07
185
6
10
7
Top Gear speciál: Napříč Evropou
Prima Cool
20:24:02
182
5
11
7
Kolotoč v kuchyni
TV Barrandov
20:16:59
180
5
4
4
Podíl TV stanic v %, úterý 2.8. 2016, celý den
Zdroj: ATO-Nielsen Admosphere
-mav-
Upozornění: Provozovatel MediaGuru.cz, společnost PHD, je řádným odběratelem dat ATO. Přejímání těchto dat a jejich další šíření bez souhlasu PHD je výslovně zakázáno.
Pátý kanál skupiny Prima Prima Max zdvojnásobil v červenci oproti srpnu svoji sledovanost. Celodenní podíl dosáhl 1,79 % (v červnu 1,07 %); podíl v prime-time 1,81 % (v červnu 1,09 %) v CS 15+. Nejúspěšnějším pořadem na Prima Max byla trilogie Piráti z Karibiku, která běžela v neděli večer. Nejsledovanějším se stal třetí díl, Piráti z Karibiku: Na konci světa, který 31. července vidělo 228 000 diváků (share 7,77 %) v divácké skupině starší 15 let.
-mav-
Vydavatelství RH Hobby zamýšlí vydávat Pestrobarevný svět jako týdeník. Titul už byl evidován na Ministerstvu kultury. Pokud vydavatelství přípravy dotáhne, půjde s novým titulem proti zavedenému týdeníku Pestrý svět konkurenčního Bauer Media. Jak už jsme informovali, název titul a i jeho logo je velmi podobné právě časopisu Pestrý svět, který se řadí k nejprodávanějším bulvárním týdeníkům.
Logo Pestrobarevný svět od RF Hobby.
Logo časopisu Pestrý svět od Bauer Media.
-mav-