Do letošního 16. ročníku nákupní magazínové akce Dny Marianne se zapojí 6 tisíc obchodů v Česku a 800 obchodů na Slovensku. Počet zúčastněných obchodů se tak oproti loňsku opět navyšuje (necelých 6 tisíc v roce 2015). Pro čtenářky časopisů Marianne a Marianne Bydlení jsou připraveny slevy až 70 %, a to na více než 550 místech po celé České a Slovenské republice.
V zářijových vydáních Marianne a Marianne Bydlení najdou čtenářky speciální přílohu, která je provede akcí Dny Marianne a představí jednotlivé slevy a program v Marianne Lounge. Součástí přílohy je také arch s kupony – v Marianne Bydlení se objeví kupony na dekorové značky a v Marianne kuponová kniha s nabídkami kosmetiky, módy a dalších produktů a služeb.
Dny Marianne se letos uskuteční ve dnech 16.-18. září 2016. Loni se do akce zapojilo 5 932 obchodů. Obrat partnerských obchodů dosáhl v roce 2015 celkové výše 432 mil. Kč.
Vývoj obratu partnerských obchodů, 2012-2015
Zdroj: Burda Praha
-mav-
Od úterý 30. srpna zahajuje ve vysílání Frekvence 1 nová polední show Libora Boučka. Vysílat se bude každý všední den mezi 12.00 – 13.00, půjde o mix hudby, zpráv a zábavy. Libor Bouček chystá například zábavné vstupy k aktuálním událostem, rozhovor s prezidentem „Libor Bouček volá na Hrad“ a také dá posluchačům možnost poměřit s ním znalosti v bleskovém kvízu. „Programová změna zapadá do dlouhodobé koncepce Frekvence 1, která staví na třech pilířích: hudba - zprávy – zábava,“ zdůvodnila společnost Lagardere Active ČR.
Bouček tak už nebude moderovat pořad Ráno Frekvence 1. „Po třech letech vstávání v 5:00 a maximální snaze dostat Ráno frekvence 1 k co největší skupině posluchačů, považuji svou misi za splněnou. Vlastní hodinová autorská polední show patří v zahraničí k tomu nejúspěšnějšímu v posledních letech a je na čase začít něco podobného budovat i na Frekvenci 1,“ řekl Bouček.
Libor Bouček, foto: Frekvence 1
V moderaci pořadu Ráno Frekvence 1 pokračuje současný tým, tj. Petr Šimek a Lubka Ponížilová.
„Po odchodu Rudy z Ostravy jsme hledali adekvátní náhradu do poobědového vysílacího bloku. Moderátor v něm je ve velmi úzkém kontaktu s našimi posluchači, musí být proto pohotový, mít přehled o aktuálním dění a ještě by měl být u veřejnosti oblíbený. Tohle všechno splňuje Libor Bouček, a proto jsem rád, že novou výzvu přijal,“ říká Miroslav Škoda, ředitel Frekvence 1.
Frekvence 1 je druhou nejposlouchanější celoplošnou stanicí českého éteru s podílem 10,9 %.
-mav-
Držitelé platebních karet Visa mohou při placení kartou v prodejnách Albertu získat slevu, pokud nakoupí minimálně za 500 Kč. Zákazník získá slevový poukaz na 50 Kč na další nákup. Slevový poukaz bude možné získat od 31. srpna do 27. září 2016 po celé České republice, využít jej bude možné až do 31. října 2016. Na podporu plateb pomocí karty spouští Visa a Albert kampaň.
„Touto kampaní reagujeme na stále sílící trend ve využívání bezhotovostního placení. Chceme ukázat i těm zákazníkům, kteří měli doposud z placení kartou obavy, že bezpečnost, pohodlnost a jednoduchost bezhotovostních plateb nejsou jen prázdná slova, ale staly se běžnou realitou našich životů,“ uvedl Marcel Gajdoš, regionální manažer společnosti Visa pro Českou republiku a Slovensko.
Kampaň bude mediálně podpořena televizními spoty a reklamou online, v tisku i na venkovních plochách. Propagace bude probíhat také přímo v supermarketech a hypermarketech Albert a rovněž přes komunikační kanály řetězce, jako jsou newslettery, zákaznický časopis, bannery a sociální sítě.
-mav-
Tradiční podzimní konference Forum Media se letos zaměří na vydělávání peněz přes mobilní telefony. Hlavní přednášky se ujmou zástupci sociální sítě Facebook. Konferenci zahájí debata generálních ředitelů všech tří mobilních operátorů.
Konference se uskuteční v pražském Kongresovém centru v pondělí 4. října. Klíčovými řečníky budou Rustam Zhigashyn a Igor Skokan ze středoevropské pobočky Facebooku. „Zaměříme se na možnosti Facebooku jako marketingového nástroje při zvyšování hodnoty značek v mobilním světě,“ popisuje své vystoupení Zhigashyn.
V zahajovací debatě se poprvé sejdou na jednom pódiu všichni tři ředitelé českých mobilních operátorů: Tomáš Budník (O2), Milan Vašina (T-Mobile) a Balesh Sharma (Vodafone). Řeč bude o expanzi operátorů do médií, budoucnosti sítí a možnostech mobilního marketingu.
Digitální zkušenosti představí značky jako Avast, YIT nebo Fortuna. Vystoupí zástupci Seznamu nebo Acomwaru. Ředitel největšího norského vydavatelského domu Verdens Gans Torry Pedersen se podělí o svůj pohled na to, co musí média dělat, aby obstála v digitální době.
V pořadí sedmnáctý ročník konference pořádá týdeník Marketing & Media v produkci Economia Events (konferenční divize mediálního domu Economia). Do konce prázdnin platí speciální cenová nabídka Early Bird za včasné přihlášení. Podrobný program najdete zde.
-mav-
B2B retailové časopisy Zboží&Prodej a Tovar&Predaj změnily svoji podobu a přišly se zcela novým konceptem. Tištěné časopisy ZaPmag a TaPmag v novém grafickém i obsahovém pojetí doplňují další informační kanály – weby a stránky na sociálních sítích Facebook a Twitter.
Nové publikace skupiny Atoz Retail jsou interaktivní. Nabízejí odkazy na další informace, videa a fotografie umístěné na webu, možnost klást otázky, diskutovat a komentovat prostřednictvím sociálních sítí.
-mav-
Pořad s Vladimírem Menšíkem (ČT1) přesáhl v sobotu večer sledovanost 600 tis. diváků starších 15 let a stal se v této skupině pořadem sobotního večera. Film Lovci pokladů (Nova) zase uspěl v mladší skupině 15-54.
Sledovanost vybraných pořadů po 20. hodině, sobota 27.8. 2016
pořad
TV
začátek
tis. 15+
share 15+ (%)
share 15-54 (%)
share 15-69 (%)
Vladimír Menšík: Humor je vážná věc
ČT1
20:00:51
601
23
16
20
Sissi - Osudová léta císařovny
ČT1
21:22:59
495
21
13
17
Lovci pokladů
Nova
20:20:37
424
17
26
20
Katyň
ČT2
20:03:48
188
7
6
7
Galakoncert Kapky naděje
Prima
20:15:29
182
7
8
7
IAAF Diamond League 2016 Paříž
ČT sport
20:02:11
178
7
5
6
Dvojitý agent
Nova
22:55:58
159
14
15
15
Cesta kolem světa za 80 dní
Prima Cool
20:07:21
159
6
10
8
Univerzální uklízečka
Prima
22:21:49
158
10
13
12
Podíl TV stanic v %, sobota 27.8. 2016, celý den
Zdroj: ATO-Nielsen Admosphere
-mav-
Upozornění: Provozovatel MediaGuru.cz, společnost PHD, je řádným odběratelem dat ATO. Přejímání těchto dat a jejich další šíření bez souhlasu PHD je výslovně zakázáno.
Předčasné ukončení smlouvy s firmou JCDecaux (JCD), která pro Prahu zajišťuje mobiliář, nebo její zpochybnění ze strany města by bylo spojeno s právní nejistotou a riziky. Vyplývá to z analýzy, kterou si nechala zpracovat městská rada a kterou má ČTK k dispozici. Primátorka Adriana Krnáčová (ANO) možnost rozvázání smlouvy s firmou v minulosti několikrát zmínila, teď ale nechce město vystavit soudní při. Firma spravuje městské lavičky, zastávky MHD, odpadkové koše a reklamu na nich, smlouva platí do června 2021. Město by se podle analýzy mělo spíš zaměřit na to, jak zajistí mobiliář po skončení smlouvy.
"Nemáme tendence uvrtat Prahu do dalších zdlouhavých soudních sporů," řekla k případnému jednostrannému ukončení smlouvy primátorka. Rada také uložila radnímu pro majetek Karlovi Grabein Procházkovi (ANO), aby se pokusil vyjednat pro město s JCDecaux lepší podmínky.
Prozatím také podle analýzy musí Praha dodržovat smluvně zajištěnou exkluzivitu francouzské firmy. "Bez konkrétního rozhodnutí Úřadu na ochranu hospodářské soutěže nebo soudu, které by zakázalo Praze dodržovat závazek exkluzivity či konstatovalo jeho neplatnost, lze stěží jednoznačně dovozovat, že Praha nemusí exkluzivitu dodržovat," píše se v analýze.
Podle ODS ale smlouva vypověditelná je. "Posudek jasně říká, že smlouva je neplatná. Vypovězení smlouvy tehdy zablokovala TOP 09," řekla ČTK letos v dubnu zastupitelka Alexandra Udženija (ODS). Ta byla radní po volbách v roce 2010.
Z analýzy dále vyplývá možný nárok města na smluvní pokutu za instalaci 50 kontejnerů na tříděný odpad, která by mohla být až 470 milionů korun. "V této souvislosti by mělo být zejména prověřeno, zda JCD skutečně je v prodlení s povinností instalovat 50 kontejnerů a zda k případnému porušení povinnosti JCD nedochází například z důvodu neposkytnutí součinnosti ze strany hlavního města," uvádí dokument.
Praha by se podle analýzy měla zaměřit na to, jak bude zajištěný mobiliář po roce 2021. Podle smlouvy totiž koše, lavičky, zastávky a další mobiliář patří JCD. Problematické by mohlo být kvůli zákonu o veřejných zakázkách i jeho přímé odkoupení městem. Analýza doporučuje veřejnou zakázku na jednotlivé prvky mobiliáře.
Na jaře rada schválila vypsání veřejné soutěže na nový vzhled laviček, zastávek či košů v jednotném designu. Připravená k vyhlášení by měla být v září. Vítězný návrh chce znát v únoru 2018, použít ho chce právě po skončení smlouvy s JCD.
Smlouva byla uzavřena v listopadu 1994. JCDecaux provozuje 600 zastávek s reklamou a dalších 300 bez reklamy, dále 1500 metrů reklamního zábradlí a 20 veřejných toalet. Na starosti má i jejich údržbu a úklid. Ročně platí městu deset milionů korun.
-čtk-
Dětský kanál ČT:D si na konci letošního srpna připomene třetí výročí svého vysílání. Do letošního podzimního vysílání nachystal 11 nových cyklů z různých oblastí: jazyky (Strýček Tonton), bezpečnost (Dětská dopravní policie), věda a technika (Teleskop, U6 – Úžasný svět vědy, Kombajn je fajn), historie (Sám v muzeu II), příroda (S Hubertem do lesa, Moje zahrádka) nebo pohyb a hudební výchova (Rytmix, Hopsasa, Písničky doktora Notičky II).
ČT:D nadále pokračuje ve vysílání Zpráviček, které pro Déčko připravuje redakce ČT24. Připravuje se druhá řada komediálního seriálu Mazalové a také nový detektivní seriál Anča a Pepík.
K nejsledovanějším pořadům ČT:D se řadí večerníčky. Od druhé poloviny srpna nabízí ČT:D třináct nových dílů legendárního seriálu Pat a Mat. Česká televize dále připravuje 39 nových epizod. „Zachovány zůstanou všechny typické prvky seriálu, jako je věčný optimismus jeho hrdinů, radost z kutění i spokojenost Pata a Mata s výsledným dílem,“ uvedl tvůrce nových dílů a syn původního autora Pata a Mata Marek Beneš.
Kanál ČT:D vysílá od 31. srpna 2013. Jeho vznik byl součástí kandidátského projektu generálního ředitele Petra Dvořáka. V současnosti stanici sleduje každý třetí divák ve věku 4-9 let.
-mav-
Do české verze světového časopisu Newsweek nastupuje nová redaktorka Iva Roze. Jde tak o první personální změnu poté, co se vedení redakce Newsweeku ujal Ondřej Formánek.
Iva Roze je absolventka žurnalistiky na Kolumbijské univerzitě v New Yorku. Psala pro světové magazíny jako Global Post, Slate, Salon nebo pro americký Newsweek. V Česku je známá jako autorka fejetonů a reportáží pro magazíny Reflex, Respekt, ego! Hospodářských novin nebo Pátek Lidových novin.
Iva Roze
-mav-
Vydavatelství Extra Publishing rozšiřuje své portfolio o časopis Zázraky Medicíny, zaměřený na témata související se zdravím, medicínou, životním stylem, ale i s genetikou či psychologií. Pilotní číslo vyšlo jako speciální vydání časopisu 100+1 na začátku prázdnin, nyní jde do prodeje pravidelný a samostatný měsíčník.
„Články, věnující se vědě v medicíně, patří dlouhodobě ve 100+1 mezi nejoblíbenější, rozhodli jsme se jim tedy vyhradit samostatný mediální prostor a doplnit je i materiály zcela praktickými,“ zdůvodnil vedoucí sekce populárně naučných časopisů Pavel Nygrýn.
Šéfredaktorem magazínu se stal dlouholetý spolupracovník Jan Halm, autorský tým tvoří především odborníci na dané oblasti. Součástí každého čísla je také rozhovor s význačnými osobnostmi oboru, do pilotního čísla promluvil kardiochirurg profesor Jan Pirk, aktuální vydání přináší pod titulem „Nahradí endoskopie chirurgii“ rozhovor s profesorem Juliem Špičákem.
„Naším cílem je přinášet informace přímo od expertů a přitom zachovat srozumitelnost a čtivost typickou pro časopisy z rodiny 100+1,“ dodává Pavel Nygrýn.
Zázraky Medicíny vycházejí jako měsíčník v rozsahu 68 stran, cena na stáncích je 39,90 Kč.
Vnitřní strany časopisu Zázraky Medicíny
-mav-