Česko nepodpoří zrušení hodinového limitu TV reklamy
Pozice České republiky k návrhu evropské mediální směrnice se
v některých bodech liší.
Pozice České republiky k návrhu evropské mediální směrnice se
v některých bodech liší.
Server Lupa.cz pořádá jedenáctý ročník konference Czech Internet Forum (CIF), který se koná ve středu 12. října v prostorách Hotelu International Prague v Dejvicích. Pro účastníky konference jsou připraveny tři programové sály,více než 30 českých i zahraničních přednášejících a nejnovější trendy, tipy i zkušenosti. Letos se na Czech Internet Foru sejdou zástupci největších hráčů české mediální scény, kteří během dne budou hovořit o svých zkušenostech z poslední doby. Seznam.cz buduje své obsahové oddělení. Přicházejí známí novináři a testují se nové pořady. To vše se děje přímo pod taktovkou generálního ředitele Pavla Zimy. Ovládne Seznam.cz české zpravodajství? Co chystá česká internetová jednička prozradí Pavel Zima v rozhovoru s Jánem Simkaničem, ředitelem Internet Info. Roman Latuske, generální ředitel společnosti Economia, promluví o placeném obsahu iHned.cz. Digitální záměry Vltava Labe Media představí ředitel digitální devize Petr Bednář. Michal Hanák ze skupiny Mafra se podělí o zkušenosti s blokovanou reklamou na jejich webech a poradí, jak AdBlocku čelit. Jak Googlu funguje Iniciativa pro digitální žurnalistiku (DNI) a jaký je nejnovější vývoj v oblasti videozpravodajství, promluvá Head of Strategic Relationships, Eero Korhonen. Vystoupí generální ředitel O2 Tomáš Budník,jakož i řada dalších. Kompletní seznam řečníků najdete zde. Kromě novinek z mediálního světa nebudou chybět ani aktuální marketingová témata, jako jsou: budování on-line značek, programmatic, crowdfunding, nebo mobilní web. Více o programu a podrobnosti o přednášejících najdete na webu akce. Registrovat se můžete přes online formulář. -mav-
Česká televize investuje do modernizace svého komplexu v Praze na Kavčích horách v příštích pěti letech kolem 800 mil. korun bez DPH. Počítá s tím tzv. Plán programového, technického, personálního a ekonomického rozvoje ČT na léta 2017 až 2021, který dnes schválila Rada České televize. Vyplývá to z hlasování rady. "Česká televize v posledních letech investovala do nového studia v Brně i modernizace studia v Ostravě. Komplex na Kavčích horách ale zaostává a v mnoha ohledech již nemusí vyhovovat platným předpisům," uvedl předseda rady Jan Bednář. Nově ze zpravodajských redakcí v Hradci Králové a Českých Budějovicích vznikají studia schopná odbavit vlastní vysílání. Zapojit by se měla již do letošních podzimních krajských voleb. Hlavním příjmem veřejnoprávní České televize jsou výnosy z koncesionářských poplatků. Ty loni klesly o 54 milionů korun na 5,621 miliardy Kč. Letos ČT čeká výběr poplatků na úrovni 5,66 miliardy korun a celkový vyrovnaný rozpočet 6,95 miliardy Kč. -čtk-
Portfolio divize Online z vydavatelství Mladá fronta se rozšířilo o nový internetový magazín Autobible.cz. Online titul je zaměřený na automobily, motocykly a život řidiče. Vydavatelství Mladá fronta tím doplní stávající portfolio o web zaměřený na zpravodajství z automobilového trhu. Materiály z Autobible.cz se mají objevovat i v týdeníku Euro a na webu Euro.cz. Vedle zpravodajství z oboru bude magazín Autobible.cz přinášet také testy, včetně srovnávání konkurenčních modelů a recenze ojetých vozů. Šéfredaktorem webu je Jiří Červenka. „Jsme nový projekt, personálně však stavíme na zkušených redaktorech s bohatou praxí v tištěných i online médiích,“ uvedl. Redakční tým bude doplňovat například také Lukáš Dittrich. Jiří Červenka byl v letech 2004-2006 šéfredaktorem časopis Autocar. Vedl Autoweb.cz a stál u zrodu projektů jako AutoTube.cz, anketa Internetové auto roku nebo „imagazín“ iMotor. O autech a motocyklech psal také do do týdeníku Euro, řídil redakci Auto.cz a byl i šéfredaktorem webu AutoRevue.cz. -mav-
Seriál Ordinace v růžové zahradě 2 (Nova) zhlédlo v úterním večeru 1,34 mil. diváků starších 15 let (podíl 37 %), což byl nejlepší výsledek večera. Chalupáře (Prima) sledovalo více než 0,5 mil. diváků. Sledovanost vybraných pořadů po 20. hodině, úterý 13.9. 2016 pořad TV začátek tis. 15+ share 15+ (%) share 15-54 (%) share 15-69 (%) Ordinace v růžové zahradě 2 Nova 20:20:52 1 339 37 34 36 Víkend Nova 21:43:09 619 25 25 25 Chalupáři Prima 20:19:56 516 14 16 15 Nejlepší Bakaláři ČT1 20:03:27 366 10 10 10 Očima Josefa Klímy Prima 21:32:37 304 10 7 9 Válečné projekty Třetí říše ČT2 20:06:10 258 7 6 6 Zdivočelá země ČT1 21:03:35 218 6 7 7 Teorie velkého třesku Prima COOL 21:25:40 186 5 9 6 Paris Saint-Germain - Arsenal FC ČT sport 20:14:29 183 7 6 6 Podíl TV stanic v %, úterý 13.9. 2016, celý den Zdroj: ATO-Nielsen Admosphere -mav- Upozornění: Provozovatel MediaGuru.cz, společnost PHD, je řádným odběratelem dat ATO. Přejímání těchto dat a jejich další šíření bez souhlasu PHD je výslovně zakázáno.
# Aktuality # Tisk # TV & video
Kulinární časopis Ano, šéfe!, který Bauer Media připravuje ve spolupráci s televizí Prima a agenturou Solootions, čerpá z pořadů se Zdeňkem Pohlreichem. První číslo čtvrtletníku vychází ve středu 14. září v nákladu 50 tisíc výtisků a má 68 stran. Cena časopisu je 45 Kč. V každém čísle najdou čtenáři kromě receptů i tipy na restaurace a zajímavosti v jejich okolí. Především ale časopis představí vždy čtyři restaurace, které prošly pořadem „Ano, šéfe“. Četba magazínu má být do značné míry interaktivní – čtenáři si budou moci do svého chytrého telefonu nahrát QR kódy z časopisu, a ty je přesměrují na videa z pořadů Zdeňka Pohlreicha. „Jsem přesvědčený, že tento inovativní koncept bude pro čtenáře lákavý. Tón Šéfových výroků, se kterými se čtenář setkává, zůstává v časopise autentický,“ říká Aleš Pýcha, marketingový ředitel FTV Prima. „Věřím, že propojení tištěného média s pořady Zdeňka Pohlreicha si čtenáře získá nejen jeho tradičními hláškami a chutnými recepty, ale také hravou komiksovou grafikou,“ uvedla Dana Vachtlová, publisherka vydavatelství Bauer Media. Po měsíčníku Prima vychytávky jde o druhý společný projekt TV Prima s vydavatelstvím Bauer Media. -mav-
Profesní Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR) přivítalo rozhodnutí Evropského telekomunikačního úřadu (BEREC), který konstatoval, že blokování reklamy na úrovni sítě je porušením pravidel síťové neutrality. BEREC vydal na konci srpna pokyny pro národní regulátory k výkladu otevřeného přístupu k internetu podle nařízení EU 2015/2120. „Oficiální stanovisko BEREC vítáme, protože jasně potvrzuje to, v čem z našeho pohledu nebyl prostor pro pochybnosti. Je dobře, že toto jednoznačné stanovisko přichází v době, kdy záměr blokovat reklamu na úrovni poskytovatelů připojení v České republice zůstal v rovině úvah,“ komentoval Ján Simkanič, předseda Sdružení pro internetový rozvoj. Ján Simkanič V pokynech BEREC je uvedeno, že se zákaz vztahuje na blokování reklamy ze strany poskytovatelů připojení (ISP). Čl. 78 na straně 19 v překladu zní: Jako příklad lze uvést, že ISP by neměli blokovat, zpomalovat, měnit, omezovat, zasahovat do, znehodnocovat nebo znevýhodňovat reklamy při poskytování služby připojení k internetu, nejsou-li v konkrétním případě splněny podmínky a), b) nebo c). Na rozdíl od blokování na úrovni sítě zavedeném ze strany ISP, se toto nařízení nevztahuje na omezení nastavená koncovými uživateli na jejich koncovém zařízení. Výjimky, na které odkazují body a)-c) se týkají možnosti blokovat obsah na úrovni sítě v případě, že to ukládá národní nebo evropská legislativa, je to nutné pro zachování integrity a bezpečnosti sítě nebo z technických důvodů jako je zabránění hrozícímu přetížení, zahlcení sítě, zmírnění následků výjimečného a dočasného zahlcení sítě, za předpokladu, že s ostatním provozem je zacházeno stejně. -mav-
Investor Ondřej Tomek vstupuje do projektu LidskáSíla.cz, který je zaměřený na úklid v domácnosti. Tomek přes svou investiční společnost Impulse Capital získává za investici ve výši 24 milionů korun podíl ve výši 22 %. „Ondřej Tomek se připojí již ke dvěma investorům, kteří rozvoj společnosti za poslední rok podpořili. Věříme, že nám výrazně pomůže v expanzi za hranice České republiky,” uvedl Robert Vojáček, zakladatel a ředitel společnosti LidskáSíla.cz. Vůbec prvním investorem do start-upu byl nový polský fond AdRock Ventures. Lidskásíla.cz vznikla na začátku léta 2015 jako online platforma pro úklid domácností a dalších služeb na českém trhu. Firma je přítomná kromě Prahy také v Brně a Plzni. Působnost plánuje rozšířit i do dalších krajských měst i do sousedního Polska. Hodnota společnosti má přesahovat hranici 100 miliónů korun. -mav-
Radiohouse hledá možnosti, jak propojit prodej rádiové a internetové
reklamy, říká Michal Beran.
Dvanáct přípravných zápasů a následně všechna soutěžní utkání odvysílá Česká televize z obnoveného Světového poháru, který hostí od soboty 17. září do soboty 1. října kanadské Toronto. V souhrnu půjde o více než sedmdesát hodin přenosů. „Do Toronta vysíláme čtyřčlenný štáb v čele s Robertem Zárubou. A jako u všech akcí světového významu, ani nyní nebude chybět doprovodný program pro diváky v podobě studia. Provázet jím bude Jiří Hölzel, jehož, vůbec poprvé, doplní hned tři experti, David Pospíšil, Milan Antoš a Marek Sýkora,“ uvedl výkonný ředitel ČT sport Jiří Ponikelský. Všechny zápasy budou vysílány v přímém přenosu, vzhledem k šestihodinovému časovému posunu, který je v Torontu, však budou utkání vždy také reprízována, a to ve dni následujícím. Přímo z místa konání bude zápasy komentovat Robert Záruba společně s Martinem Hostákem, reportérsky turnaj z Kanady pokryje Darina Vymětalíková. Plán vysílání přenosů ze Světového poháru Zdroj: Česká televize -mav-