Společnost Mobilboard realizovala pro Českou spořitelnu kampaň na tramvajích, která spočívala v průhledném vyobrazení hlavního motivu. “Vymyslet způsob průhledné realizace byl trochu oříšek, detaily na okna se všechny vyřezávaly a dolepovaly speciálně zvlášť. Navíc bylo nutno dodržet legislativu polepu okenních ploch perforovanou folií,” uvedla jednatelka společnosti Radmila Pospíšilová.
-mav-
Detektivní seriál Rapl (ČT1) přesáhl v pondělí večer hranici 1,3 mil. diváků starších 15 let a stal se pořadem pondělního večera. Seriál Ohnivý kuře (Prima) se opět přiblížil k hranici milionu diváků.
Sledovanost vybraných pořadů po 20. hodině, pondělí 10.10. 2016
pořad
TV
začátek
tis. 15+
share 15+ (%)
share 15-54 (%)
share 15-69 (%)
Rapl
ČT1
20:07:02
1 315
31
28
32
Ohnivý kuře
Prima
20:16:39
980
24
24
24
MasterChef Česko
Nova
20:20:56
634
16
20
17
Rozsudek
ČT1
21:09:00
550
14
9
12
Reportéři ČT
ČT1
21:36:26
508
16
8
13
Ano, šéfe!
Prima
21:40:28
476
18
21
19
Okresní přebor
Nova
21:41:51
433
14
21
17
Okresní přebor
Nova
22:18:47
343
16
24
19
Kriminalista
ČT1
22:19:31
272
13
6
11
Nákladní vozy Komatsu
ČT2
21:02:09
237
6
6
6
Kurňa, co to je?
TV Barrandov
20:21:36
194
5
3
4
Podíl TV stanic v %, pondělí 10.10. 2016, celý den
Zdroj: ATO-Nielsen Admosphere
-mav-
Upozornění: Provozovatel MediaGuru.cz, společnost PHD, je řádným odběratelem dat ATO. Přejímání těchto dat a jejich další šíření bez souhlasu PHD je výslovně zakázáno.
Nový knižní titul Vychytávky Ládi Hrušky vydává FTV Prima pod obchodní značkou Solootions ve spolupráci s nakladatelstvím Euromedia Group. Kniha má 144 stran, prodává se za 199 Kč a obsahuje přes 120 nápadů.
„Časopis Prima Vychytávky, který obsahově vychází z televizního pořadu, se setkává s velkým čtenářským ohlasem. Prodaný náklad je přes 50 000 kusů. Proto jsme se rozhodli dosavadní nejlepší triky a tipy Ládi Hrušky sepsat do jedné knihy,“ zdůvodnil Aleš Pýcha, marketingový ředitel FTV Prima, který je zodpovědný za agenturu Solootions.
Pořad Vychytávky Ládi Hrušky vysílá pravidelně TV Prima. Průměrná sledovanost pořadu od 6. září 2015 do 9. října 2016 představuje 392 tis. diváků starších 15 let (podíl 18,7 %).
Rekordních prodejů zaznamenala Hruškova kniha v době, kdy byl tváří konkurenční TV Nova. Tehdy se avizovaný prodej kuchařky Vaříme s Láďou Hruškou pohyboval kolem 300 tis. kusů.
-mav-
E-shop UrbanStore.cz získává skrze své majitele kontrolu nad sítí prodejen SAM73. Společnost MMS Digital, která zastřešuje on-line projekty skupiny Media Bohemia Daniela Sedláčka, převzala spolu s Prague store CZ Miroslava Koláře síť prodejen a e-shop s původní českou módou a doplňky SAM73. UrbanStore.cz tak získává přístup do sítě více než 80 kamenných prodejen SAM73, které využije jako výdejní místa.
Značka SAM73 působí na trhu od roku 2004. V 80 prodejnách po celé ČR nabízí oblečení pro sport a volný čas od českých návrhářů.
"Převzetím SAM73 jsme vedle samotné sítě prodejen a značky, do které budeme dále investovat, získali zázemí pro e-shop UrbanStore.cz. Toto spojení může být pro obě značky prospěšné a čekáme, že budou vedle sebe silně růst, " uvedl předseda představenstva Media Bohemia Daniel Sedláček.
SAM73 v loňském roce realizoval obrat přes 250 milionů Kč. Projekt UrbanStore.cz vykazuje od počátku trvalý růst tržeb. Noví majitelé očekávají v příštím roce souhrnné tržby UrbanStore.cz a SAM73 přes 600 milionů Kč.
-mav-
Souhrnný průměrný prodaný náklad deníků v letošním srpnu představoval necelých 753 tis. kusů, což bylo téměř stejně jako v předchozím měsíci červenci. Ve srovnání s loňským srpnem byla úroveň prodejů deníků nižší o necelých 6 %, čímž se potvrdily zlepšené výsledky z předešlých měsíců, spočívající ve zpomalení trendu poklesu prodaného nákladu. Meziročně si nejlépe vedly tituly Deník (Vltava Labe Media) a Lidové noviny (Mafra), zaznamenaly snížení prodaného nákladu na úrovni 1-2 %.
V případě Deníku se o výsledek zasloužil především nárůst v kategorii tzv. ostatního prodeje (prodej za alespoň 49 % ceny).
Pultový prodej klesá výrazněji, a to meziročně o 9 %. Relativně nejlepší meziroční výsledky zde vykazují Lidové noviny a deník Sport (CNC).
Lidové noviny si pak spolu s deníky Blesk a Aha! polepšily v předplatném.
Průměrný prodaný náklad deníků v srpnu 2016 (ks)
PN
VIII/2016
meziměsíční změna (%)
změna vs. VII/2015
Blesk
227 875
-0,4
-5,6
MF Dnes
144 808
0,2
-6,9
Deník
136 201
0,6
-1,1
Právo
81 964
-2,1
-9,2
Aha!
52 270
-1,2
-9,8
Sport
40 563
8,2
-4,9
Lidové noviny
38 619
-0,5
-1,9
Hospodářské noviny
30 241
0,6
-7,8
celkem
752 541
0,1
-5,7
Průměrný pultový prodej deníků v srpnu 2016 (ks)
Pultový prodej (PP)
VIII/2016
meziměsíční změna (%)
změna vs. VII/2015
Blesk
184 878
-0,2
-8,7
Aha!
50 047
-1,3
-10,3
MF Dnes
46 472
-0,9
-9,7
Právo
43 984
-2,5
-8,2
Deník
35 996
0,7
-10,3
Sport
28 682
10,5
-5,6
Lidové noviny
10 986
0,9
-4,4
Hospodářské noviny
2 793
-2,3
-9,7
celkem
403 838
0,1
-8,8
Předplatné deníků v srpnu 2016 (ks)
Předplatné (P)
VII/2016
meziměsíční změna (%)
změna vs. VII/2015
Deník
90 684
-0,8
-6,0
MF Dnes
81 147
1,0
-4,5
Právo
32 645
-0,5
-5,5
Hospodářské noviny
20 375
-0,3
-10,0
Lidové noviny
18 449
0,8
3,3
Blesk
8 025
-0,5
1,6
Sport
3 263
-0,3
-1,6
Aha!
462
-0,9
3,4
celkem
255 050
0,0
-4,9
Zdroj: ABC ČR
-mav-
Druhý ročník konference o internetu věcí IOT Forum 2016 se uskuteční ve čtvrtek 20. října v Praze. Diskutovat se bude o strategických vizích, možnostech využití IoT v různých odvětvích o implementaci IoT či o nové generaci přenosových sítí.
Na konferenci vystoupí zahraniční řečníci, mezi nimi např. Christian Bäres (DriveNow), John Gole (IDC), Marc Sauter (Vodafone), představí se i Jan Edlman (OMD), Pavel Mach (Altron Group) či Luděk Šafář (Dell EMC).
Konference chce odpovědět mj. na tyto otázky: Jak se vám dýchá ve vašem městě? Jak vypadá koncept moderní mobility? Co je a co bude možné technicky realizovat pro zkvalitnění života obyvatel města? Jak ovlivní internet věcí naše životy z pohledu bezpečnosti? Co mají společného Tour de France, ochrana nosorožců v Africe a výše vašeho autopojištění? Nahradí roboti lidskou práci? Co nám již dnes může přinést virtuální realita?
Podrobný program najdete zde, registrace je možná zde.
Podívejte se na video z loňského ročníku konference.
-mav-
V Maďarsku nečekaně končí největší tamní levicový deník Népszabadság. Vydavatelská firma Mediaworks oznámila, že jeho vydávání od příštího týdne kvůli těžkým ztrátám pozastavuje a nyní pro něj hledá "nejlepší podnikatelský model", aby jej "zachovala pro budoucnost".
Mediaworks uvedla, že Népszabadság měl od roku 2007 úhrnnou ztrátu přes pět miliard forintů (444 milionů Kč). "Značnou čistou ztrátu" má i letos, sdělila firma.
Novináři listu podle agentury AP řekli, že o tomto kroku dopředu nevěděli, a někteří označili náhlý konec vydávání tištěné i internetové verze deníku za "puč", řízený z pozadí vládou Viktora Orbána. Připomínají, že v minulých dnech list přinášel zprávy o podezřeních na korupci mezi vysokými činiteli vlády a centrální banky.
Radikálně nacionalistická strana Jobbik obvinila z konce listu Orbánovu vládu, která chce podle nacionalistů ovládnout všechna média. Mluvčí vlády Zoltán Kovács řekl, že vláda se do mediálního trhu nevměšuje.
Situace v maďarských médiích se v posledních letech značně změnila. Řada publikací, stejně jako rozhlasových a televizních stanic, se dostala pod kontrolu lidí z okruhu premiéra Viktora Orbána a vládnoucí strany Fidesz. Objevovaly se dohady, že Mediaworks prodá Népszabadság a další tituly některému z Orbánových spojenců.
Mediaworks, kterou vlastní investiční firma Vienna Capital Partners, má silný podíl na maďarském trhu tištěných médií. Vlastní hospodářský list Világgazdaság nebo sportovní deník Nemzeti Sport. Loni firma koupila 27,7 procenta v Népszabadságu od nadace založené Socialistickou stranou a list se tím dostal výlučně do soukromých rukou.
Népszabadság začal vycházet v listopadu 1956 a vládnoucí komunisté jej kontrolovali do roku 1989. Jeho náklad letos klesl na přibližně 40.000 ze zhruba 115.000 v roce 2008 a z 270.000 výtisků v roce 1995.
-čtk-
Talk show Všechnopárty (ČT1) přeskočila v divácké skupině 15+ seriál Já, Mattoni (ČT1) a stala se nejsledovanějším pořadem z nabídky pořadů po 20. hodině. V divácké skupině 15-54 dosáhl největší sledovanosti film Podfukáři (Nova).
Sledovanost vybraných pořadů po 20. hodině, pátek 7.10. 2016
pořad
TV
začátek
tis. 15+
share 15+ (%)
share 15-54 (%)
share 15-69 (%)
Všechnopárty
ČT1
21:30:35
969
30
17
25
Já, Mattoni
ČT1
20:03:42
839
23
18
21
Podfukáři
Nova
20:20:40
613
18
27
21
Přístav
Prima
20:18:03
610
17
14
16
13. komnata 2016
ČT1
21:01:30
500
14
9
12
Kolo plné hvězd
ČT1
22:24:59
447
20
11
15
Postradatelní 2
Nova
22:25:14
405
24
30
27
Doktorka Kellerová
TV Barrandov
20:21:42
230
6
4
6
Tygři v domě
ČT2
20:05:00
207
6
4
5
Temné stíny
Nova Cinema
20:05:13
207
6
11
7
Podíl TV stanic v %, pátek 7.10. 2016, celý den
Zdroj: ATO-Nielsen Admosphere
-mav-
Upozornění: Provozovatel MediaGuru.cz, společnost PHD, je řádným odběratelem dat ATO. Přejímání těchto dat a jejich další šíření bez souhlasu PHD je výslovně zakázáno.
Mercedes-Benz spustil ve spolupráci s mediální agenturou Zenith kampaň na Wetransfer.com. Značka na této celosvětové úschovně dat v Česku komunikuje nový prostorný model Mercedes-Benz třídy E kombi, který je novinkou letošního roku. Za kreativou kampaně stojí agentura MarkBBDO. Vizuály vyzdvihují prostornost nového modelu. Využit je formát Branding – Static premium, který pokrývá všechny úrovně celosvětové úschovny dat Wetransfer.com.
-mav-