Nejsledovanějším úterním večerním pořadem byla pohádka Korunní princ (ČT1), kterou sledovalo 1,3 mil. diváků starších 15 let. K milionové hranici se přiblížila i komedie Vesničko má středisková (Nova).
Sledovanost vybraných pořadů po 20. hodině, úterý 27.12. 2016
pořad
TV
začátek
tis. 15+
share 15+ (%)
share 15-54 (%)
share 15-69 (%)
Korunní princ
ČT1
20:02:23
1 322
31
30
31
Vesničko má středisková
Nova
20:20:54
974
23
27
24
Jáchyme, hoď ho do stroje!
ČT1
21:37:59
633
20
25
21
Specialista
Nova
21:59:51
455
19
18
20
Třetí princ
Prima
20:16:13
438
10
12
11
Nebožtíci přejí lásce
ČT2
20:04:58
388
10
4
7
Švýcarsko - Česko
ČT sport
20:05:16
274
7
8
8
Trosečník
Prima
21:56:09
268
13
17
14
Nesmrtelná Jiřina
ČT1
23:15:50
247
14
14
14
Švýcarsko - Česko
ČT sport
21:07:47
238
5
7
6
Podíl TV stanic v %, úterý 27.12. 2016, celý den
Zdroj: ATO-Nielsen Admosphere
-mav-
Upozornění: Provozovatel MediaGuru.cz, společnost PHD, je řádným odběratelem dat ATO. Přejímání těchto dat a jejich další šíření bez souhlasu PHD je výslovně zakázáno.
Projekt magazínu Víkend Dnes má své třinácté pokračování. Ke společnému fotografování redakce pozvala významné osobnosti roku 2016. Zdeněk Svěrák, zlatý olympionik Lukáš Krpálek, další úspěšní sportovci, umělci, vědci, stateční zachránci života i jiní se tentokrát sešli v pražském Paláci Žofín. Jejich velká společná fotografie vyjde v sobotu 31. prosince v MF Dnes.
Na společné fotografii se letos sešlo celkem dvacet čtyři výjimečných osobností z oblasti kultury, sportu, vědy, ekonomie, medicíny, armády, zachránců života a dalších hrdinů každodenního života. Celkem se prestižního fotoprojektu Češi roku zúčastnilo už přes tři sta osobností.
-mav-
Hudební kanál Barrandov Muzika z portfolia televizní skupiny Barrandov se přejmenuje na Barrandov Family. Pod tímto názvem začne vysílat od 1. ledna 2017. Program by měl oslovit širší cílovou skupinu než stávající Barrandov Muzika. Přibližně polovinu obsahu má tvořit vlastní tvorba skupiny Barrandov.
„Obecně lze říci, že se hudebním televizním stanicím orientovaným na konzervativní diváky moc nedaří. Barrandov Muzika měla sice nadějný start, ale v současné době již neplní naše očekávání. Navíc zatímco Kino Barrandov a Barrandov Plus od svého vzniku kontinuálně zvyšují svůj podíl sledovanosti na trhu, tak Barrandov Muzika se od července letošního roku pohybuje pod hranicí 0,2 %,“ zdůvodnil generální ředitel skupiny Barrandov Jaromír Soukup. Od Barrandov Family skupina údajně očekává lepší výsledky.
Barrandov Muzika skončí se stávajícím názvem a vysílacím schématem koncem prosince. Souběžně s tím dojde i k proměně vlastnické struktury této stanice. Z pozice společníka odejde Peter Nuňéz, který převede svůj podíl v této společnosti na majitele skupiny Barrandov Jaromíra Soukupa.
-mav-
Během tří vánočních dnů (24.12-26.12. 2016) dosáhla skupina kanálů České televize podílu na publiku 45,17 %, což je společně s loňskými Vánocemi nejvyšší podíl od roku 2010. Na Štědrý den sledoval letos Českou televizi každý druhý divák (52,64 %). Štědrovečerní premiérovou pohádku Pravý rytíř sledovalo v divácké skupině starší 15 let přes 2,7 mil. diváků. V divácké skupině 4+ se sledovanost nové pohádky dostala přes 3 miliony diváků a byla nejsledovanější pohádkou za posledních 15 let.
-mav-
Společnost J.D. Production, která je provozovatelem Regionální televize TVS, může převést podíl společníka Jana Dudka ve výši 30 % na společnost Our Media. Se změnou souhlasí Rada pro rozhlasové a televizní vysílání.
Our Media je mj. provozovatelem zpravodajského serveru ParlamentniListy.cz. V letošním roce získala také 34% podíl ve společnosti Praha TV. Spoluvlastníkem Our Media je senátor Ivo Valenta.
-mav-
Lidé sice při dotazování tvrdí, že si regály v obchodě prohlíží logicky shora dolů a zleva doprava, avšak jeden z výzkumů vědců z brněnské Mendelovy univerzity zjistil, že to tak není a lidé těkají a hledají to nejzajímavější zboží. Hlavní pozornost se soustředí na nezvyklý a originální obal, řekl na tiskové konferenci jeden z výzkumníků Denis Drexler. Výzkumníci z Ústavu marketingu a obchodu dospěli k výsledkům díky eye trackeru, tedy přístroji, který snímá pohyb a očí a sleduje mozkovou aktivitu.
Přístroj univerzita koupila s pomocí dotace v roce 2013 a od té doby se podařilo dokončit tři výzkumy spotřebitelského chování. Marketingové agentury s ním běžně pracují, v akademickém prostředí je výjimečný. Výsledky běžného dotazování mohou být díky němu přesnější a detailnější.
Potvrdila se některá známá marketingová pravidla, zároveň se ukázalo, že některá nefungují tak, jak si obchodníci myslí. "Řetězce například ustupují od reklamy ve větší výšce, protože se ukázalo, že se na ni lidé příliš nedívají," uvedl Drexler.
Ukázalo se také, že lidé jsou ze svého obchodu zvyklí na barevný podtisk akčních cen a někteří dokážou tvrdit, že cena na barevném papíře byla nižší, než cena totožného výrobku na bílém podkladu, i když to tak není. Výzkum rovněž ukázal, že lidé často nepočítají jednotkovou cenu při slevových akcí a snadno obchodníkům "naletí".
Jeden z výzkumů se věnoval i product placementu, tedy placené reklamě ve filmech a seriálech. "Zjistili jsme, ve kterých místech obrazu ho divák vnímá. Ukázalo se také, že v zahraničí jej umí udělat mnohem více nenásilně než v Česku," uvedl Drexler.
Při výzkumu vnímání etiket vín se zjistilo, že velkou roli při koupi mezi generací narozených po roce 1995 hraje známka umístěná v horní části. "Lidé koupí stejné víno se známkou i o 50 korun dražší než bez známky. Cena je dalším kritériem a nejdůležitějším je cukernatost," uvedl Drexler.
Doplnil také, že většina zákazníků se při nakupování chová plus minus stejně a výjimky jsou ojedinělé. "Je drobný rozdíl mezi ženami a muži, také jsou rozdíly napříč kategoriemi potravin," dodal Drexler.
Přístroj škola zatím škola používá pouze k akademickým účelům. "Je tak vytížený, že vůbec zatím nepřipadá v úvahu, že by byl alespoň částečně k využití pro komerční sféru," uvedla vedoucí Ústavu marketingu a obchodu Lea Kubíčková. Naopak obchodní řetězce zase příliš nestojí o to, aby akademici vyrazili s výzkumem přímo do terénu.
-čtk-
Organizace neslyšících žádají rychlé přijetí novely o provozování rozhlasového a televizního vysílání. Podle návrhu zákona by televize měly titulkovat aspoň 15 procent pořadů, a to na všech svých kanálech. Novelu by měla v lednu začít projednávat Sněmovna. Česká unie neslyšících si nyní stěžuje vysílací radě na postup televize Nova při testování chystaných změn. Unie to uvedla v otevřeném dopise radě.
Skryté titulky obsahují nejen přímou řeč, ale i popis děje, zvuků a hlasů z okolí. Audiopopis je zvukový komentář dění na obrazovce, díky němuž mohou nevidící vnímat obrazový děj. Podle nynějšího zákona musí celoplošné soukromé televize aspoň 15 procent pořadů opatřit titulky a aspoň dvě procenta pořadů komentářem. Veřejnoprávní televize by měla mít s titulky aspoň 70 procent pořadů, dvě procenta ve znakovém jazyce či tlumočené do znakové řeči a deset procent s komentářem.
Podle organizací neslyšících televize 15 procent vysílání už titulkují, ale jen na svém hlavním programu. Po novele by to musely dělat i na všech svých ostatních programech. Zástupci sluchově postižených tuto změnu podporují.
Unie si nyní vysílací radě stěžuje na postup televize Nova. Podle otevřeného dopisu stanice diváky o novele nepravdivě informovala a zastrašovala je tím, že po schválení změn u části programů o titulky přijdou. U některých pořadů se skryté titulky pak prý neobjevily, i když tam bývají. Na obrazovce bylo jen upozornění na chystanou zákonnou úpravu pravidel, uvedla unie.
Zástupci televizních stanic návrh rozporují. Podle vysílatelů neplní účel, protože titulkování se může vyhnout nejpopulárnějším pořadům a důvod, proč se mají pořady zpřístupňovat pro nevidomé a neslyšící, tím naplněn nebude. „Nový návrh zákona navyšuje kvóty pro nevidomé a neslyšící, ale ne z počtu pořadů, ale z procenta odvysílaného času. Účel to neplní,“ zmínil na listopadové konferenci v Telči Petr Dvořák.
-čtk, -mav-
Reprízovaná pohádka Anděl Páně (ČT1) se večer před Štědrým dnem vyhoupla na 1,76 mil. diváků starších 15 let (podíl 40 %) a stala se s náskokem pořadem večera. Přes milionovou hranici se dostala i Noc na Karlštejně (ČT1).
Sledovanost vybraných pořadů po 20. hodině, pátek 23.12. 2016
pořad
TV
začátek
tis. 15+
share 15+ (%)
share 15-54 (%)
share 15-69 (%)
Anděl Páně
ČT1
20:03:54
1 756
40
40
40
Noc na Karlštejně
ČT1
21:38:40
1 026
29
30
30
Ledové království
Nova
20:20:49
724
17
25
19
S tebou mě baví svět
Prima
20:16:57
637
14
15
15
Smrtonosná zbraň 4
Nova
22:09:21
391
16
21
18
Možná přijde i kouzelník
ČT1
23:07:53
360
18
17
17
Ranhojič
ČT2
20:04:45
262
6
4
6
Vlak do neznáma
Prima
21:54:49
235
9
9
9
Podíl TV stanic v %, pátek 23.12. 2016, celý den
Zdroj: ATO-Nielsen Admosphere
-mav-
Upozornění: Provozovatel MediaGuru.cz, společnost PHD, je řádným odběratelem dat ATO. Přejímání těchto dat a jejich další šíření bez souhlasu PHD je výslovně zakázáno.
Inzertní web a noviny Annonce zahájila spolupráci s mobilní aplikací Střelto. Ta slouží k rychlému vystavení zboží na internetových portálech (spolupracuje i s Aukro.cz a Bazoš.cz).
Annonce letos poprvé dokázala svými on-line příjmy překonat tržby z tištěného vydání. Nastavený směr chce udržet a spojení s mobilní aplikací jí k tomu má pomoci. „Podle čísel z prvního měsíce spolupráce přijmeme přes Střelto stovky inzerátů týdně. Věříme, že po pár měsících spolupráce se za stejné období dostaneme na jednotky tisíc podaných inzerátů,“ odhadl Michael Matyáš, ředitel digitálních a tištěných produktů Annonce.
Cílem spolupráce má být také zjednodušení uživatelského přístupu všem věkovým kategoriím.
-mav-
České internetové nákupní galerie v prosinci díky vánočním online nákupům zvýšily svoje prodeje prostřednictvím affiliate reklamy v průměru o téměř 200 % v porovnání s rokem 2015. Z e-shopů měli meziročně velmi úspěšný prosinec také prodejci kosmetiky a parfémů (růst o 129 %) a oblečení a módních doplňků (růst o 124 %). Vyplývá to z informací největší české a slovenské affiliate sítě VIVnetworks.com.
Prosincovým online nákupům (do 22.12. včetně) v porovnání s listopadem vévodily letos kategorie Zábava (růst oproti listopadu o 82 %), kosmetika a parfémy (růst o 75 %) a nákupní galerie (růst o 42 %). Naopak pokles prodejů nastal v kategoriích Telekomunikace (-34 %) a Rodina (-4 %). „Meziročně jedinou oblastí, která v prosinci vykázala nižší prodeje, byla kategorie Zábava, která zahrnuje i slevové portály. Jejich popularita je nižší než dříve, trh se konsoliduje a někteří hráči jej opouštějí,“ uvedl Robert Studený ze společnosti VIVnetworks.com.
Celkový nárůst letošních prosincových prodejů, až do 22.12. včetně, činil v affiliate síti VIVnetworks.com 153 %. Letos byl listopad prodejně silnější než vloni, takže zatímco v roce 2015 byl růst mezi listopadem a prosincem 68 %, tak letos to bylo 49 %.
-mav-