Společnost CME, vlastník a provozovatel TV Nova, oznámila nové partnerství se společností Warner Bros. Digital Distribution. Jejím prostřednictvím budou na videoportálu Voyo nabízeny divákům nejnovější tituly, společně s výběrem z knihovny stávajících titulů.
Uživatelé videoportálu Voyo.cz budou mít přístup k téměř 150 filmům z produkce společnosti Warner Bros. Jeho prostřednictvím budou moct zhlédnout například komedii Přeber si to znovu, dobrodružný velkofilm Troja nebo drama Jmenuji se Sam. V následujících měsících budou na videoportálu k dispozici i premiérové tituly, například Pařba v Bangkoku nebo Harry Potter a Relikvie smrti – část 1. Do budoucna se počítá s dalšími premiérovými filmy.
CME plánuje do konce roku nabídnout Voyo VOD služby napříč střední a východní Evropou. Smlouva s Warner Bros. bude platná na všech trzích, kde je k dispozici videoarchiv Voyo, a umožní uživatelům na těchto trzích přístup k nejoblíbenějšímu obsahu z dílny Warner Bros.
-mav-
Pánská řada Dove Men+Care využívá ke své podpoře netradičního outdoorového řešení. Na pražské ulici 5. května byla postavena největší outdoorová plocha v Česku o rozměrech 900 m2. Klíčovým prvkem realizace je nainstalovaná sprcha, která díky využívané recirkulaci vody vyvolává efekt skutečné sprchy. Takto „funkční“ je sprcha 14 hodin denně. Celá realizace se tak objevuje v místě s vysokou frekvencí lidí a kreativním mediálním zpracováním má oslovit zejména cílovou skupinu aktivních mužů. Ulice 5. května patří k nejvytíženějším dopravním trasám v Praze, denně tu v průměru projede 90 tisíc automobilů a vzhledem k hustotě pražského provozu se zvyšuje i čas, který zde řidiči stráví. Viditelnost plochy dosahuje 200 metrů. Na kampani se podílely agentury PHD a Media Service.
Celkový objem reklamních výdajů ve slovenských médiích se loni propadl téměř o čtvrtinu na 822,7 milionu eur (asi 20,17 miliardy Kč). Vyplývá to z analýzy agentury TNS SK. Nejde ale o reálné výdaje, protože údaje nezahrnují různé slevy a bonusy; čísla jsou vypočtena na základě hrubých ceníků za reklamu v médiích. Tržby z reklamy u všech typů médií kromě internetu se loni snížily také v Česku, a to meziročně o 2,5 procenta na 52,59 miliardy Kč.
Propad na Slovensku zapříčinil zejména výrazný pokles výdajů na reklamu v televizi, která se snížila o necelé dvě pětiny na 464,49 milionu eur. Důvodem byla podle agentury změna obchodní politiky komerčních televizí, které od minulého roku začaly reklamu prodávat na cílovou skupinu ve věku 12 až 54 let, zatímco do té doby měly ceníky nastavené na skupinu starších než 12 let. "Tato změna způsobuje, že není možné výsledky televizí v letech 2009 a 2010 jednoznačně porovnávat," uvedla TNS SK.
Výdaje v ostatních médiích stouply, nejvýraznější nárůst téměř o pětinu vykázala reklama v kinech.
Nejvíce peněz loni na reklamu na Slovensku vynaložili telekomunikační operátoři a prodejci rychloobrátkového zboží.
-čtk-
Arbitrážní komise Rady pro reklamu (RPR) označila za neetické dvě reklamy, ve kterých je podle názoru jejích členů nevhodným způsobem použit motiv sexu či spoře oděné ženy. ČTK dnes informaci získala na internetových stránkách Rady pro reklamu, které si na tyto reklamy stěžovali lidé. Sexistická reklama je v Česku poměrně častá a na její nadměrné používání už třetím rokem upozorňují organizátoři soutěže Sexistické prasátečko.
Jako neetickou arbitrážní komise vyhodnotila reklamu firmy EXCEL MIX CZ, která dodává stavební chemii používanou při zateplování domů. Na jejích billboardech je zobrazení muže a ženy při pohlavním aktu doplněno sloganem "Jednoduchá aplikace - vynikající výsledek".
Billboard firmy EXCEL MIX CZ podle komise odporuje kodexu reklamy, podle kterého reklama nesmí hrubým způsobem porušovat normy slušnosti a mravnosti. "V případě stížností napadené reklamy je použitý motiv prvoplánový, a to nikterak nahodile," stojí v rozhodnutí arbitrážní komise.
Sexuální motiv podle komise navíc nemá žádnou zjevnou souvislost s propagovaným produktem a sexuální aspekt je využíván zcela bez zábran. "Arbitrážní komise pozitivně vnímá prohlášení zadavatele o tom, že nehodlá ve své komerční komunikaci pokračovat způsobem, který by nevyhovoval zákonným, či etickým požadavkům," podotkla komise.
Další stížnost se týkala billboardu společnosti Q8 obchodní servis, která dodává stavební lešení. V reklamě bylo zobrazeno ženské tělo ve spodním prádle a slogan "Postavíme vám ho všude". "Podle stěžovatele reklama snižuje důstojnost žen, je vulgární a sexistická. Vyobrazení spoře oděné ženy je zneužito k upoutání pozornosti, a to bez věcné souvislosti k produktům a službám, které zadavatel poskytuje," uvedla komise.
Také tato reklama na lešení podle arbitrážní komise odporuje tuzemskému kodexu reklamy a ohrožuje slušnost a dobré jméno reklamy. Její zadavatel se rozhodl kritizovanou kampaň ukončit.
Arbitrážní komise může rozhodnout, že dotyčná reklama je závadná například proto, že je klamavá, zavádějící nebo neetická, popřípadě že porušovala jiná pravidla pro reklamu. RPR ale nemůže udělovat finanční pokuty či jiné sankce. Vydává pouze rozhodnutí, která mají formu doporučení.
Sexistické reklamy se podle odborníků vyznačují stereotypním zobrazováním pohlaví v reklamě. V českém prostředí jsou touto skupinou nejčastěji ženy. Reklamy často využívají zobrazení sexualizovaného těla bez souvislosti s propagovaným výrobkem. Časté je rovněž využití zjednodušujících představ o ženách nebo mužích - ženy jsou spojovány s praním prádla, muži s opravou domu a podobně.
Anticenu Sexistické prasátečko udělovanou za necitlivé zobrazení ženy v reklamě loni získala reklama firmy S&Ř, CH Kovo, která se zabývá řezáním, vysekáváním a ohýbáním plechu. Fotku téměř svlečené ženy doplňuje text "Přeřízneme, ohneme vše dle Vašeho přání". Na druhé místo zařadila veřejnost reklamní billboard firmy Pila Pasák s motivem ženy s vystrčeným pozadím a heslem "Na to si musíte sáhnout" a na třetí místo leták firmy Spilka interiéry, která vyzývá k vyhození staré a pořízení nové - ne, jak by obrázek napovídal - ženy, ale skříně.
-čtk-
Televize Nova oznámila podobu svého letního programového schématu. Do vysílání tak v létě například zařadí „siláckou“ soutěžní show Wipeout Souboj národů. Premiérově se představí americký seriál Lidský terč, nebo řady seriálů Kriminálka Miami a Kobra 11. Nova sáhne i do socialistického archívu pro seriál Plechová kavalerie o „partě kombajnérů z Nepomuku“, pod kterým je podepsán jako scénárista Jaroslav Dietl. Reprízována bude také Hospoda či Pojišťovna štěstí a na obrazovkách se také objeví úspěšný projekt televizních filmů Soukromé pasti.
-mav-
Zlatá nymfa čeká na vítěze Mezinárodního televizního festivalu v Monte Carlu, který začíná dnes večer. V soutěži se letos bude o cenu ucházet i seriál České televize Vyprávěj v kategorii nejlepší dramatický seriál roku 2010.
Monacký festival se řadí k prestižním soutěžím od roku 1961. V roce 2001 na přehlídce uspěla herečka Tatiana Vilhelmová, když za výkon ve filmu Společnice dostala zvláštní uznání. V roce 1998 získal Stříbrnou nymfu za nejlepší režii český film režiséra Hynka Bočana a spisovatele a scenáristy Jiřího Stránského Bumerang.
Letos mají šanci na ocenění za Vyprávěj producenti Filip Bobiňski a Petr Šizling. Nina Divíšková a Svatopluk Skopal byli nominováni v hereckých kategoriích.
Zda si čeští tvůrci z přehlídky odvezou některou z nymf, bude jasné v pátek večer, na kdy organizátoři vyhlašování výsledků připravili.
-čtk-
Americká společnost Groupon, lídr na trhu v denních slevových nabídkách, má v plánu vstoupit na americkou burzu. Jeho hodnota spojená s veřejnou nabídkou akcií IPO (Initial Public Offering) by mohla být druhá největší v segmentu internetových firem od roku 2004, kdy na burzu vstoupil Google, jehož kapitalizace byla vyčíslena na více než 23 miliard USD.
Groupon v doprovodných dokumentech uvedl, že za první letošní čtvrtletí dosáhl obratu ve výši 645 mil. USD a že počet jeho předplatitelů vzrostl od poloviny roku 2009 ze 152 tisíc na 83 milionů letos v březnu. V důsledku expanze do dalších zemí však zaznamenala firma v letošním prvním čtvrtletí ztrátu 146,5 mil. USD.
Groupon vloni v prosinci odmítl nabídku Googlu na převzetí.
-mav-
Závěrečné vysílání pořadu Česko Slovenská Superstar sledovalo podle dat ATO-Mediaresearch v širší cílové skupině 15+ 1,468 mil. diváků (čas vysílání 20:00-23:30) a ratingu 16,7 %. V podílu na sledovanosti to představovalo 43,12 %. Vyššího podílu dosáhl pořad u diváků v cílové skupině 15-54 let, kdy se share vyšplhal na téměř 48 %. V této kategorii dosáhla sledovanost pořadu 914 tisíc diváků.
Závěrečné kolo letošní série však v širší skupině vidělo o milion lidí méně než v roce 2009 finále premiérové řady této česko-slovenské soutěže. Nova tehdy udávala 2,54 milionu diváků starších 15 let.
-mav-
Programový ředitel internetové televize Stream.cz Pavel Zuna v červnu na své pozici skončí. Důvodem jsou změny, které na serveru po jeho převzetí chystá nový většinový vlastník Seznam.cz. Zunův nástupce není v tuto chvíli znám. Informoval o tom server iHNed.cz.
"Pavlovi Zunovi bohužel neumíme nabídnout v rámci fúze Global Inspiration a Seznamu takovou pozici, která odpovídá jeho stávajícímu zařazení a ohodnocení," uvedla pro iHNed tisková mluvčí Seznamu Irena Zatloukalová. Zuna podle ní během svého působení víc než zdvojnásobil návštěvnost a počty zhlédnutí Stream.cz. Svou misi ve Streamu tak na výbornou splnil, dodala.
Seznam se stal stoprocentním vlastníkem internetové televize letos v březnu, kdy získal zbývajících 50 procent od firmy Global Inspiration Miloše Petany. Podle slov Zatloukalové s novým většinovým vlastníkem zatím zůstává programová nabídka bez výrazných změn.
Stream má pět základních kanálů, uživatelská videa, svou vlastní tvorbu, hudební klipy neboli Stream Music, Stream TV jako přebíraný obsah televizí a Stream Film, ukázky z filmů. Důraz chce do budoucna klást na Stream Music a Stream TV.
-čtk-
Tisková agentura Mediafax zprovoznila aplikaci, která uživatelům iPhonů a iPadů přinese zprávy z domova, politiky, ekonomiky, zahraničí, kultury a sportu. Aplikace hned po spuštění zobrazí souhrn zpravodajství podle data vydání ze všech kategorií, po kliknutí na konkrétní záložku se zobrazí obsah celé sekce zpráv dané kategorie. Denně bezplatný portál Mediafax.cz zveřejní průměrně 70 zpráv.
-mav-