Seriál Ordinace v růžové zahradě 2 (Nova) i ve čtvrtek dosál k hranici 1,6 mil. diváků starších 15 let. S výsledkem 1,58 mil. se stal pořadem čtvrtečního večera.
Sledovanost vybraných pořadů po 20. hodině, čtvrtek 12.1. 2017
pořad
TV
začátek
tis. 15+
share 15+ (%)
share 15-54 (%)
share 15-69 (%)
Ordinace v růžové zahradě 2
Nova
20:20:39
1 584
37
35
37
Prásk!
Nova
21:38:49
926
27
26
26
Škoda lásky
ČT1
20:01:00
611
14
13
14
Máte slovo s M. Jílkovou
ČT1
21:11:56
512
14
8
12
Deset malých černoušků (2/2)
Prima
20:15:21
393
10
9
9
Nico - víc než zákon
Nova
22:16:06
375
23
24
24
S kuchařem kolem světa
ČT2
20:04:56
255
6
6
6
Taggart
ČT1
22:14:33
217
10
7
8
Teorie velkého třesku
Prima Cool
21:54:33
217
7
12
8
Mrtvý bod
Nova Cinema
21:00:09
217
5
7
6
Mrtvý bod
Nova Cinema
20:06:11
211
5
6
6
Podíl TV stanic v %, čtvrtek 12.1. 2017, celý den
Zdroj: ATO-Nielsen Admosphere
-mav-
Upozornění: Provozovatel MediaGuru.cz, společnost PHD, je řádným odběratelem dat ATO. Přejímání těchto dat a jejich další šíření bez souhlasu PHD je výslovně zakázáno.
Kanoista roku 2016 Josef Dostál podepsal čtyřletý kontrakt s českou outdoorovou společností Alpine Pro. Ta ho bude oblékat až do olympiády v Tokiu v roce 2020. Společnost Alpine Pro dlouhodobě spolupracuje s českými sportovci, v minulosti k nim například patřil i skifař Ondřej Synek.
„Pepa patří ke sportovcům, kteří mají vysoké nároky na funkčnost oblečení i jeho styl. Zaujala nás i jeho záliba v rybaření, která dobře ladí s naším outdoorovým zaměřením. V nových kolekcích plánujeme s Pepou testovat funkční vlastnosti materiálů i střihy oblečení tak, aby co nejlépe sedly profesionálním sportovcům i našim zákazníkům,“ uvedl Jan Došlý, marketingový ředitel společnosti Alpine Pro.
Josef Dostál, foto: Alpine Pro.
-mav-
Česká televize se podle Rady pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) dopustila porušení zákona o vysílání tím, že v rámci pořadu Americká volební noc 9. listopadu 2016 (ČT24) odvysílala nevyvážené a neobjektivní zpravodajství. Podle rady tím docházelo k nadržování jedné straně, zejména jednostrannou kritikou jen jednoho z kandidátů na amerického prezidenta. Zpravodajstvím v daném pořadu měl být podle RRTV znevýhodňován Donald Trump.
"Ve vysílání ČT24 k prezidentským volbám v USA vystoupilo 24 hostů, 11 z nich pak přímo v úseku, na který se RRTV zaměřila, přičemž šlo o diverzifikovanou názorovou skupinu. Její součástí bylo i pět respondentů-občanů USA, rozhodně se však nejednalo o ´transparentní příznivce´ jednoho či druhého kandidáta. Podrobnější informace budeme moci poskytnout až se seznámíme s detailnějšími podklady," reagovala pro ČTK mluvčí ČT Alžběta Plívová.
Vyjádření RRTV k vysílání pořadu Americká volební noc
Porušení ustanovení § 31 odst. 2 zákona č. 231/2001 Sb. se provozovatel dopustil zejména těmito konkrétními momenty ve vysílání:
1) V čase 4:35 hodin (reálný čas - SEČ) došlo k manipulativnímu spojení obrazu a slova během reportáže o postoji amerických celebrit k oběma kandidátům - v okamžiku, kdy v komentáři zněla informace, že „proti Donaldu Trumpovi už mezi hvězdami vznikla i petice, připojilo se k ní na 70 tisíc lidí s heslem: zastavte nenávist“, byly v obraze zařazeny fotografie osobností, čímž mohl být u diváka vytvořen jednoznačný dojem, že se jedná právě o osoby, které se připojily ke zmiňované petici. Mezi těmito zobrazenými osobami přitom figurují mj. i Clint Eastwood nebo Chuck Norris, tedy herci, kteří naopak v kampani otevřeně Donalda Trumpa podpořili. Toto podsouvání obrazové informace do falešného kontextu s komentářem tedy vytvořilo nepravdivý a zavádějící obraz reality.
2) V čase 7:15 se moderátor v rámci otázky pokládané americkému velvyslanci odvolává na výrok Trumpova potenciálního ministra Newta Gingriche, který řekl, že si není jist, zda stojí za to riskovat jadernou válku kvůli takovým předměstím Petrohradu, jako je Estonsko. Moderátor však vztáhl tento výrok na všechny baltské státy a položil otázku v tomto znění: „Jak si vysvětlit výroky, že baltské státy jsou předměstím Petrohradu?“, čímž se dopustil nepravdivého tvrzení a hrubým způsobem zveličil a překroutil realitu.
3) Ve studiu nebo v rámci rozhovorů natáčených na kameru mimo studio (v živém přenosu nebo předtočených) dali autoři pořadu široký prostor k vyjádření celkem čtyřem zainteresovaným respondentům - občanům inkriminované země, tedy USA. Všichni tito respondenti byli transparentními příznivci Clintonové a odpůrci Trumpa (jeden člen administrativy demokratické strany – Andrew Schapiro, druhý Andrew Schapiro, druhý ideový a finanční podporovatel Clintonové – Brady Clough, třetí republikán angažující se v hnutí NEVER TRUMP – Tom Nichols, a čtvrtá lidskoprávní aktivistka – Anne Petráková). Byli tedy pozváni hosté zastupující výhradně jen jednu stranu, a to v poměru 4:0. Tento výběr respondentů výrazným způsobem ovlivnil vyznění pořadu. Provozovatel se tedy v uvedených případech dopustil porušení povinnosti poskytovat objektivní a vyvážené informace nezbytné pro svobodné vytváření názorů.
4) V rámci pořadu došlo opakovaně k situacím, kdy nebyla respektována zásada, že názory nebo hodnotící komentáře musí být odděleny od informací zpravodajského charakteru.
Rada pro rozhlasové a televizní vysílání zároveň upozornila provozovatele FTV Prima, že v období od 28. března do 17. dubna 2016 odvysílal na programu Prima v rámci zpravodajské relace Zprávy FTV Prima čtyři zpravodajské příspěvky, které informovaly o nařčení provozovatele z manipulace zpravodajství o uprchlících. V těchto příspěvcích ale podle RRTV neoddělila hodnotící komentáře od informací zpravodajského charakteru. Jednalo se konkrétně o zpravodajské příspěvky informující o plánovaném odchodu skupiny Iráčanů z České republiky ze dne 31. března 2016 (12:12 minut od začátku pořadu), příspěvek informující o pozastavení projektu nadačního fondu Generace 21 ze dne 1. dubna 2016 (01:08 minut od začátku pořadu) a o dva na sebe navazující příspěvky o odjezdu skupiny Iráckých uprchlíků do Německa ze dne 2. dubna 2016 (01:15 a 02:52 minut od začátku pořadu).
-mav-
Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) upozornila společnost Barrandov Muzika, že na začátku letošního ledna (1.-4.1. 2017) odvysílala svůj program Barrandov Muzika pod názvem Barrandov Family, aniž by měla předchozí souhlas rady. Společnost má sedm dní na nápravu. Televizní skupina Barrandov se rozhodla na začátku roku 2017 změnit koncept své televize Barrandov Muzika a mj. ji také přejmenovat na Barrandov Family. K tomu ale potřebuje předchozí souhlas RRTV.
-mav-
Burda Praha pokračuje ve změnách organizační struktury, kterou zahájila loni na konci roku. Jak už jsme informovali, nová strategie má dovést vydavatelství k pozici lídra v oblasti poskytování prémiového redakčního i marketingového obsahu pro čtenáře i inzertní klienty. Transformace společnosti probíhá podle společnosti napříč celou Evropou. Česká republika je jednou z prvních zemí, která začala reorganizační změny aplikovat.
Změny se dotkly i manažerského řízení, v rámci níž došlo ke sloučení obchodního oddělení a oddělení speciálních projektů, které řídí Anamy Pónya. Změnou byl přechod ze 4. stupňového řízení na 3. stupňové, což sebou neslo zrušení dvou ředitelských a tří manažerských pozic.
Vedle obchodního ředitele Karla Polcara a inzertních manažerek Markéty Jelínkové a Marie Jarosové odešli podle informací MediaGuru.cz i publisherka Chiara Lucci a módní ředitel Eli van Poeyer. Poeyer přišel do Burdy před dvěma lety. Chiarra Lucci se své pozice publisherky všech lifestylových časopisů ujala před rokem, už před tím ale v Burdě pracovala.
Změna se projevila i v ukončení vydávání licenčních titulů Maxim a Instyle. "Změny mají jasný cíl, kterým je zefektivnění vnitřních procesů, snížení nákladů a vyšších klientských investic," uvedla ve čtvrtek mediální společnost Burda Praha.
-mav-
I v letošním roce chce Poštovní spořitelna pokračovat v konceptu skřítků, který zahájila loni na jaře. Kampaň se údajně Poštovní spořitelně osvědčila a měla přispět k prodeji největšího objemu půjček v historii Poštovní spořitelny.
Jarní část kampaně zaznamenalo podle sdělení Poštovní spořitelny 60 % dotazovaných a 40 % z nich si ji podle šetření spojilo se značkou Poštovní spořitelny. V případě televizního spotu se mělo jednat o 64 % z těch, kteří jej viděli. Více než polovině lidí se kampaň údajně líbila a 41 % ji shledalo zábavnou. To, že kampaň zafungovala, má potvrzovat i více než trojnásobný nárůst žádostí o půjčku u neklientů Poštovní spořitelny.
„Jarní a podzimní vlna kampaně se soustředila na představení půjčky prostřednictvím skupiny našich maskotů. Nyní se v komunikaci chystáme více využívat jednotlivé skřítky, protože každý z nich nabízí specifické produkty,“ uvedla výkonná ředitelka Skupinové komunikace ČSOB Renata Němcová Pixová.
-mav-
Další díl seriálu Ohnivý kuře (Prima) se jako jediný z pořadů vysílaných po 20. hodině přehoupl přes milion diváků starších a stal se pořadem večera. Dvojkou byla Show Jana Krause (Prima), což Primě pomohlo k posílení svého výsledku v hlavním vysílacím čase, kde přeskočila stanice České televize.
Sledovanost vybraných pořadů po 20. hodině, středa 11.1. 2017
pořad
TV
začátek
tis. 15+
share 15+ (%)
share 15-54 (%)
share 15-69 (%)
Ohnivý kuře
Prima
20:16:34
1 053
26
27
27
Show Jana Krause
Prima
21:38:31
770
25
23
24
Výměna manželek
Nova
20:21:00
670
16
22
19
Pošta pro tebe
ČT1
20:05:38
580
14
5
11
DoktorKA
ČT1
21:05:43
445
11
4
8
Námořní vyšetřovací služba
Nova
21:40:09
377
12
14
14
Noci v Rodanthe
Nova Cinema
20:06:06
253
6
5
6
Vůně cizích krajů VII.
ČT2
20:04:08
248
6
5
5
Na cestě 2014
ČT2
21:01:27
230
6
5
5
Letem světem
ČT2
21:31:40
224
6
4
5
Podíl TV stanic v %, středa 11.1. 2017, celý den
Zdroj: ATO-Nielsen Admosphere
-mav-
Upozornění: Provozovatel MediaGuru.cz, společnost PHD, je řádným odběratelem dat ATO. Přejímání těchto dat a jejich další šíření bez souhlasu PHD je výslovně zakázáno.
Vydavatelství C.O.T. media přistoupilo k úpravě své vlajkové lodi, měsíčníku pro odborníky v cestovním ruchu. Časopis s dvacetiletou historií, který dosud vycházel pod názvem COT business, se od ledna 2017 nově jmenuje COT a na trh je uváděn s podtitulem „Celý o turismu“. Novým pojetím obsahu vydavatelství podle svých slov reaguje na výsledky marketingového průzkumu, který loni v létě provedla agentura Stem/Mark.
„Ukázalo se, že s vývojem trhu roste hlad po určitém druhu informací. Konkrétně čtenáři volali po výsledcích analýz, aktuálních statistikách, případových studiích či pozitivních příkladech ze zahraničí. To vše jsme se snažili do obsahu nového COT zapracovat a doplnit tím to, čeho si čtenáři cenili na dosavadní koncepci časopisu.“ Obsah časopisu je nově členěn do rubrik Téma měsíce, Destinace měsíce, Region měsíce, Marketing, Technologie, Legislativa, Personalistika, Data a analýzy, Finance, Trendy a inovace, Asociace a Networking. Měsíčník se zabývá všemi aspekty příjezdového, výjezdového i domácího turismu. Prostřednictvím QR kódů a html odkazů je tištěný časopis propojen s webovým portálem iCOT.cz, kde předplatitelé najdou také denní zpravodajství z oblasti cestovního ruchu.
Nová je také grafika časopisu. „Layout časopisu je vzdušnější, modernější a pro čtenáře přívětivější,“ myslí si šéfredaktor COT Petr Manuel Ulrych.„Větší prostor oproti dosavadní koncepci dává grafům, tabulkám, infografikám, fotografiím a dalším grafickým prvkům,“ dodává.
Vydavatelství C.O.T. media letos v lednu oslavilo 20. výročí založení. Vydavatelský dům zprvu specializovaný na oblast cestovního ruchu postupně rozšířil svoji působnost i na B2B a B2C tituly, palubní časopisy a klientská periodika, jejichž počet se v posledních třech letech zvyšuje. Vedle toho se věnuje organizování konferencí, golfových turnajů a dalších eventů.
Ukázku časopisu si můžete prohlédnout zde: cot_nahled
-mav-
Tiskárna Europrint zahájila v závěru roku 2016 plánovanou změnu firemní identity představením nového loga společnosti. Logo je provedeno v černé a modré barvě a obsahuje polygrafické motivy. Doposud Europrint využíval zelenostříbrnou kombinaci. Nové logo přichází několik měsíců poté, co se novým vlastníkem tiskáren stala společnost Jats Plus. Nové logo a změna firemní identity má být prvním krokem mezi změnami, které mají následovat a které mají posílit pozici Europrintu polygrafickém trhu.
Europrint patří k nejvýznamnějším hráčům na polygrafickém trhu a v počtu tiskových jednotek drží dokonce prvenství. V roce 2012 koupila společnost tiskárnu Bohemia Print a zahájila také rozsáhlé investice do moderních technologií. V roce 2015, za který jsou naposledy dostupné hospodářské výsledky, byl obrat Europrintu více než 1 mld. korun.
-mav-
Dobrý web, konzultační agentura pro web a internetový marketing, představila tři nové tváře. Přicházejí Michal Kubic, Marek Pavlata a Michaela Wady.
Michal Kubic zastává pozici digital marketing strategist, v rámci které je zodpovědný za aktivity klíčových klientů v oblasti digitálního marketingu. Zkušenosti má z agentur Ataxo, OMD nebo ze společností Invia či Česká pojišťovna.
Na pozici key account managera nastupuje Marek Pavlata, který má za sebou zkušenosti z obdobných pozic v Seznam.cz či Oracle a na starost má péči a rozvoj významných klientů Dobrého webu.
Napomáhat mu v tom bude i Michaela Wady, která po téměř 10 letech opouští společnost Zeebra Resource Solution, kde se starala o finance a digitální marketing.
-mav-