Internetové platformy zbrojí na televizní podzim
Online služby působící na českém trhu (zdaleka nejen ty české)
připravily v průběhu léta řadu novinek. Ty jsou přípravou na televizní
podzim.
Online služby působící na českém trhu (zdaleka nejen ty české)
připravily v průběhu léta řadu novinek. Ty jsou přípravou na televizní
podzim.
Mezinárodní zpravodajské kanály už řadu let využívají ke své
distribuci také internet, protože je to snadná cesta k divákům. Jejich
novým domovem se ale nyní stávají i videotéky nebo FAST služby.
Společnost podnikatele Pavla Hájka z Vysočiny doposud provozovala
z vlastních televizních vysílačů celkem čtyři programy. Od tohoto týdne
je i novým hráčem na poli digitálního rádia.
Ruku v ruce s pestrou programovou nabídkou musí jít v případě všech
vysílatelů i dostatečná kvalita obrazu. Velké plány mají v tomto směru
zejména německy hovořící média.
Naším cílem bylo vyplnit díru na trhu u zákazníků, kteří požadují
velké množství kanálů za nízkou cenu, říkají zástupci nové
internetové televize Pecka.TV.
V Česku vznikl v posledních letech zajímavý paradox. Operátoři spustí
televizní multiplex, ten ale neobsahuje žádnou programovou nabídku. Má
takové vysílání smysl?
Celoplošné televizní vysílání patří v Česku dlouhodobě mezi
nejoblíbenější a příjem jeho programů je zcela zdarma. Co tedy využít
tuto platformu jako vstup k prémiovému obsahu?
Bezplatně distribuované stanice s vkládanou online reklamou, tzv. FAST
kanály, už jsou na českém trhu dostupné řadu let. Jejich dosavadní
problém byl jednoznačný, chybějící lokalizace.
Technologii DAB+ podporoval v uplynulých letech téměř výhradně Český
rozhlas, nyní na ni mají naskočit i komerční rádia, která drží silné
pozice v analogovém vysílání.
Agenturám se nelíbí, jak trh postupuje nejednotně a každý hraje sólohru,
myslí si v souvislosti s šancemi digitálních rádií na reklamním trhu
Radek Pešout.