Kino na Slovensku roste, pomohly lokální filmy
Návštěvnost slovenských kin se v roce 2024 zvýšila o 8,3%, tržby
o 11,7%. Souhrnná výše tržeb se dostala na úroveň před covidem.
Návštěvnost slovenských kin se v roce 2024 zvýšila o 8,3%, tržby
o 11,7%. Souhrnná výše tržeb se dostala na úroveň před covidem.
Objem kinoreklamy v kinech Cinema City byl oproti loňsku vyšší, popisuje
Renáta Ben, country manažerka New Age Advertising pro Česko a Slovensko.
New Age Advertising uzavřela se společností Volvo Car Czech Republic roční
smlouvu o sponzoringu kinosálu Cinema City IMAX v pražském obchodním
centru Atrium Flora.
Reklamní zadavatelé se po covidové pandemii začali do kina znovu vracet.
Nejvyšší zájem zpravidla bývá u očekávaných hitů v pozici před
filmem ve spojení s off-screen reklamou, popisuje Renáta Ben.
Návštěvnost českých kin loni spíš stagnovala, díky zvýšení cen
vstupného se ale podařilo meziročně navýšit tržby.
Počet diváků v tuzemských kinech i jejich tržby se podle dat UFD loni ve
srovnání s rokem 2020 zvýšily. Na výsledky z roku 2019 ale nedosáhly.
Nejnavštěvovanějším filmem byla komedie Prvok, Šampón, Tečka a Karel.
Po osmi měsících se otevírají v České republice všechna kina.
V sálech bude možné zhlédnout odložené premiéry zahraničních snímků
i české novinky.
I přes přísná opatření očekávají provozovatelé kin postupný návrat
diváků do sálů a klientů na plátna.