# Aktuality # Internet & Mobil
Twitter je v češtině, chce zvýšit podíl ve střední Evropě
Sociální síť Twitter zpřístupnila svou českou podobu, prozatím v beta
verzi. Pro používání české verze si stačí ji zvolit
v nastavení účtu.
# Aktuality # Internet & Mobil
Sociální síť Twitter zpřístupnila svou českou podobu, prozatím v beta
verzi. Pro používání české verze si stačí ji zvolit
v nastavení účtu.
Amundsen Vodka společnosti Stock Plzeň připravuje pro návštěvníky letního Open Air Festivalu nový relaxační prostor – Amundsen Arctic Zone. Amundsen Arctic Zone chce přinášet osvěžení, ochlazení, ale i další zábavu. „Chtěli jsme, aby celá Arctic Zone symbolizovala jedinečnost Amundsen Vodky a nabídla nevšední zážitky,“ uvedla k celému konceptu brand manažerka Hana Šrachtová. Ústřední stavbou je „iglú“ s průměrem 8 metrů a plochou 25 m2, kterou doplňuje masivní šípový stan s výškou 6 metrů a průměrem 13 metrů a vlastní taneční scéna. Uvnitř iglú brand ambasador Amundsen Vodky Martin Vogeltanz předvede originální barmanskou flair show a část svého umění předá zájemcům v barmanské škole. Dále bude připravovat originální koktejly Amundsen z receptur přichystaných právě jen pro Open Air Festival, hosté Arctic Zone tak dostanou příležitost ochutnat zcela novou příchuť Amundsen – Peach. Návštěvníci budou mít i příležitost sestavit si vlastní hudební set na interaktivním DJ's stole Reactable či zkusit speciální UV tetování, které po setmění vytváří na lidském těle nevídané efekty. O profesionální hudební produkci se každý večer postará DJ Dan Colley. Celou zónu včetně grafických návrhů pro Amundsen připravila agentura ZL Production se svými dodavateli. -kch-
V souvislosti s letošním Evropským rokem aktivního stárnutí a mezigenerační solidarity se od srpna v Česku rozjíždí kampaň nazvaná „Máš to za pár“, která chce upozornit na stále klesající respekt ke starší generaci. Kampaň, která bude veřejnost oslovovat v médiích a na sociálních sítích, vytvořily společně Domov Sue Ryder, věnující se péči o seniory, a kreativní agentura Arnold Prague. Pomyslným středem projektu je stránka www.mastozapar.cz, který bude sloužit jako zdroj důležitých informací k samotnému tématu, kampani, jako místo pro sdílení názorů, ale také jako studnice nápadů a tipů, jak projevit úctu a pomoci seniorům. Dále bude komunikováno na sociálních sítích Facebook a Twitter, kde bude mimo jiné spuštěna aplikace, která umožní návštěvníkům „zestárnout“, aby se lidé mohli lépe vžít do pocitů seniorů. Kampaň je dále doplněna o billboardy rozmístěné v Praze a v další fázi kampaně budou nasazeny i online bannery. Součástí kampaně je také video, které je umístěno jak na zmíněné webové stránce, tak na YouTube. „Video je součástí kampaně, kterou chceme vzbudit reakci na současné chování k seniorům,“ říká Matěj Lesal, ředitel Domova Sue Ryder. „Jsme realisté, vztah společnosti k seniorům vnímáme dlouhodobě. Od kampaně nečekáme okamžitou změnu, ale otevření diskuze ve společnosti a hlavně zamyšlení každého z nás, co malého můžeme pro změnu udělat sami,“ dodává k cílům kampaně Matěj Lesal. Kampaň je koncipována tak, aby oslovila nejen náctileté, ale celou společnost. -kch-
Fio banka zahajuje v polovině srpna novou kampaň, kterou chce podpořit svůj bezpoplatkový účet pro fyzické osoby i podnikatele a investování na burze on-line. Základem kampaně je série tří televizních spotů, které tvoří samostatné příběhy spojené do jednoho celku. Ve spotech se představí Jiří Mádl a Marek Daniel jako bratři, kteří jednoho večera zavítají do imaginárního baru El Fio. Prostřednictvím různých situací pak postupně představí jednotlivé služby Fio banky. „Očekáváme, že kampaň osloví klienty, kteří jsou připraveni na změnu, a dále posílí povědomí o české značce Fio banka. Produkty, které nabízíme, nám získaly již přes 190 tisíc klientů, jejichž přírůstky tímto chceme ještě posílit,“ komentuje kampaň Jiří Vodička, ředitel pro strategii a marketing Fio banky. Kampaň poběží v televizi, v tisku a na internetu od poloviny srpna do poloviny listopadu. Autorem scénářů TV spotů je Petr Kolečko, režie se ujal Petr Němeček. Producentem kampaně je Médea Creativity a mediální prostor zajišťuje mediální agentura Médea. -kch-
Gambrinus uvařil nové pivo Góóól, které se prodává na fotbalových stadionech a dalších sportovištích. Název a chuť pomohli vybrat fanouškové českého fotbalu společně s českými fotbalovými reprezentanty. „Gambrinus do svých aktivit vždy zapojuje své příznivce. Proto pro nás bylo naprosto přirozené, že jsme je i v tomto případě pozvali, aby nám pod vedením našich sládků pomohli vybrat chuť nového piva,“ řekla Adriana Jahňáková, marketingová manažerka Plzeňského Prazdroje. Zástupci veřejnosti v Plzni vybírali ze tří variant, které připravili plzeňští sládci a svým charakterem a chuťovým profilem se hodí do rodiny Gambrinus. Důležitým krokem při cestě ke vzniku nového piva bylo hledání názvu. Ze soutěže na Facebooku vzešlo deset návrhů, z nichž finální název Gambrinus Góóól vybrali fotbaloví reprezentanti. Nový Gambrinus Góóól je distribuován na fotbalové stadiony od soboty 17. srpna. Prodává se pouze v čepované formě a jeho cena je stejná, jakou zaplatili fanoušci za pivo Gambrinus, které bylo na stadiony dodáváno doposud. -kch-
Mercedes-Benz Česká republika spouští další vlnu kampaně, která mění vnímání značky. Do nové kampaně na systém ozvučení ve vozech Mercedes-Benz byl obsazen Český národní symfonický orchestr. „Většina lidí vidí za značkou špičkovou techniku a prémiové vozy. Touto kampaní ale chceme dokázat, že uvnitř vozů Mercedes-Benz se skrývá mnohem více,“ říká Radovan Chrz, marketingový manažer značky. „Mercedes je aktivní v mnoha oblastech a jednou z nich je kultura. Sponzorujeme ČNSO, a proto bylo přirozené spojit toto špičkové hudební těleso a naše aktivity v kulturní oblasti se zvukovým výkonem našich vozů,“ dodává. Spot byl natočen 13. srpna brzy ráno, kdy bylo Hradčanské náměstí v Praze zaplněno hudebníky Českého národního symfonického orchestru s jejich nástroji, vozy Mercedes-Benz a tóny skladby Wolfganga Amadea Mozarta. Orchestr řídil přímo z vozu SLS AMG světoznámý český dirigent, držitel Řádu britského impéria, pan Libor Pešek. Mercedes-Benz koncert from Mercedes-Benz Česká republika on Vimeo. Nyní je spot k vidění na stránkách www.mytyfakta.cz v sekci Podívejte se znovu, kde jsou uživatelé informováni o aktivitách značky Mercedes-Benz v oblasti kultury, ekologie a bezpečnosti. Dále se spot objeví na Facebooku a Youtube kanále značky Mercedes-Benz. Kampaň připravila agentura Mark BBDO. -kch-
V České republice nastupuje reklamní novinka v podobě inzerce na pizza krabicích. Jde o projekt Pizza-reklama.cz, který u nás provozuje společnost Food marketing. „V současné době máme smluvenou více než polovinu pizzerií v celé ČR. Do konce září plánujeme obsazení naprosté většiny trhu,“ říká Rostislav Peníška z projektu Pizza-reklama.cz. „První reklamní krabice s donáškovou pizzou u nás můžou zákazníci očekávat od začátku srpna letošního roku,“ dodává. Reklama na pizza krabicích funguje již ve více než 30 zemích světa. První taková reklama se objevila v Německu před 10 lety. -kch-
Za účelem sjednocování korporátní identity budou od nynějška všechny firmy skupiny ppm factum využívat značku ppm factum, přičemž však každá z nich zůstane samostatným právním subjektem. Společnosti ppm europe a výzkumná agentura Factum Invenio se tak mění na ppm factum, resp. ppm factum research. Děje se tak tři roky poté, co došlo v roce 2009 ke spojení těchto dvou subjektů. Nově působí pod označením ppm factum, s.r.o., i dceřiná společnost na Slovensku, která je na tomto trhu aktivní od roku 2005 v rámci skupiny Factum Group. Změna firmy a s ní související změna korporátní identity zdůrazňuje, že skupina ppm factum bude klást ještě větší důraz na propojení zkušeností všech agentur. Současně se propojí mezinárodní aktivity, které dosud zajišťují ppm europe a Factum Group. O novém uspořádání skupiny Jindřich Ullrich, předseda představenstva ppm factum, řekl: „Od roku 2009 společně poskytujeme služby, které sahají od identifikace tržních příležitostí přes marketingový výzkum a monitoring situace na prodejních místech až po marketingové poradenství a realizaci konkrétních aktivit na podporu prodeje. Svým klientům v celém regionu střední a východní Evropy teď nabídneme plně integrované komplexní služby v dresu jednoho mužstva.“ Skupina si podrží také aktivity výzkumu veřejného mínění, který bude mít nadále na starosti Jan Herzmann, někdejší spoluzakladatel agentury Factum a jednatel ppm factum research, jenž k nové změně uvedl: „Uplynulé tři roky spolupráce v rámci silné, politicky zcela nezávislé skupiny prokázaly, že v takovémto uspořádání je možné realizovat absolutně neutrální, metodicky perfektní sociální a politický výzkum. Pod značkou ppm factum budeme mít ještě lepší příležitost rozvíjet vedle něj také marketingový výzkum, který z ekonomického hlediska představuje největší část našich aktivit.“ Od vyšší míry integrace si skupina ppm factum slibuje lepší sdílení idejí a komunikace, efektivnější propojení průzkumu a ostatních marketingových služeb a vyšší schopnost podávat svým klientům konzistentní řešení všech jejich marketingových potřeb. Skupina ppm factum poskytuje marketingové služby v oblasti výzkumu, auditu maloobchodního trhu, měření efektivity obchodních týmů, merchandisingový servis, prezentace, ochutnávky a outsourcingu obchodních činností. -kch-
Společnost Pilot, zaměřující se na vývoj a výrobu psacích potřeb, poprvé v historii spustila v České republice ATL kampaň, která až do 7. září poběží v televizi, v tisku a na internetu. Nabízí v ní svou novinku - Frixion Ball Clicker. Svou kampaní chce oslovit především rodiče a jejich děti školou povinné, jež se zanedlouho vrací do školních lavic. Televizní spot je francouzské výroby, českou verzi připravila agentura Cream. Televizní kampaň zajišťuje agentura PHD. -kch-
Česká spořitelna ve své kampani „Všichni teď rekonstruují s úvěrem od Buřinky“, která běží od srpna do konce září, podporuje nový nezajištěný úvěr od Buřinky. Kampaň v současné době běží v televizi na kanálech Nova Group a Prima Group, v rádiu v síti MMS, v printu a outdooru, kde propagace probíhá formou hybercubes. Pod kampaní je podepsána agentura Young&Rubicam. -kch-