Letní konference Inovace & inspirace, kterou pořádá agentura DarkSide, proběhne ve čtvrtek 26. července v Nové budově Národního muzea, v bývalém Federálním shromáždění.
Spojujícím prvkem celé konference je inspirace pro manažery a podnikatele. Mezi mluvčími vystoupí mimo jiné ředitelka českého Google Táňa le Moigne, majitel vlaků LEO Express Leoš Novotný, ředitel 300 let staré značky Dallmayr Kaffee René Sion, vydavatel Jiří Fraus či známý kněz a duchovní myslitek Zbigniew Czendlik.
Kromě přednášek bude v prostorách akce i řada stánků s konkrétními ukázkami nejnovějších možností, trendů a vychytávek.
Více informací naleznete zde.
-kch-
Rok 2011 byl pro internetové trhy střední a východní Evropy velice úspěšný. Vyplývá to ze zprávy „Do you CEE?“ výzkumné agentury Gemius, která zkoumala situaci v 15 zemích regionu CEE.
Celkový počet uživatelů internetu se v regionu CEE meziročně zvýšil o 9,2%, tedy o více než 12 milionů nových uživatelů internetu. V roce 2011 dosáhl počet uživatelů internetu téměř 143,5 milionu a online populace rostly téměř ve všech analyzovaných státech. V důsledku toho rostly také výdaje na online reklamu, a to o třetinu v porovnání s rokem 2010. Česká republika obsadila v žebříčku států s nejvyššími výdaji na online reklamu třetí místo s celkovou sumou investic do internetové reklamy 268,9 milionu EUR.
Nejvíce internetových uživatelů mělo v roce 2011 ve střední a východní Evropě Rusko, kde žije 38,3% online populace regionu CEE. Meziroční nárůst internetové populace zde dosáhl 11,7% a Rusko tak obsadilo třetí místo v žebříčku nejrychleji rostoucích online populací regionu. Největší růst online populace byl zaznamenán na nejméně vyspělých trzích CEE, v Bělorusku a na Ukrajině. V prosinci 2011 dosáhla ukrajinská online populace 13,5 milionu uživatelů (meziroční nárůst o 19,1%) a běloruská 4,1 milionu (meziroční nárůst o 20,2%).
Online populace v regionu CEE a Turecku
Zdroj: Gemius, gemiusAudience, NetMonitor – SPIR – Mediaresearch & Gemius, AIMmonitor – IAB Slovakia – Mediaresearch & Gemius
Na některých trzích regionu (například v Bělorusku, Polsku, Rusku a na Ukrajině) probíhal souboj mezi mezinárodním gigantem Facebookem a silnými lokálními sociálními sítěmi. Uživatelé internetu v regionu CEE začali také více využívat mobilní internet, smartphony a tablety. Významně se rozvíjel trh e-commerce, obzvlášť oblast hromadného nakupování, která zažila výrazný růst v celém regionu.
Výrazné zvýšení počtu uživatelů internetu neuniklo pozornosti obchodníků a celkový objem výdajů do online reklamy ve střední a východní Evropě zaznamenal více než 30% meziroční nárůst. Největší investice do online reklamy byly zaznamenány na ruském trhu (1,12 miliardy EUR). Na dalších pozicích se umístily: Polsko (439 milionů EUR), Turecko (360 milionů EUR) a Česká republika (268,9 milionu EUR). Největší meziroční růst výdajů na online reklamu byl v roce 2011 zaznamenán na Ukrajině (59%), v Rusku (56%), Chorvatsku (39,8%), Slovinsku (31,1%) a na Slovensku (29,9%); (zdroj: IAB AdEx 2010, 2011. European Online Advertising Expenditure; Ukrajina: Ad Coalition net).
-kch-
Nová olympijská kolekce Pilsner Urquell zahrnuje lahve, plechovky, obalové fólie, papírové krabice i kartony na lahve, včetně pěti různých návrhů na keramické podtácky. Autorem kolekce je student pražské Vysoké školy uměleckoprůmyslové VŠUP Tomáš Cikán.
Stěžejní motiv designovaných výrobků Pilsner Urquell tvoří části olympijských kruhů různě silné a skládané přes sebe. „Práce s abstraktními motivy obecně je pro mě strašně zajímavá v tom, že nabízí svobodu výrazu. Design je umění, které hlavně slouží svému účelu, a já chci, aby lidé za kompozicí křivek ihned viděli všechen ten pohyb, napětí, vítězství, a třeba i přemýšleli i o samotné podstatě olympismu,“ přibližuje tvůrčí proces autor kolekce, který se grafickému designu profesně věnuje téměř deset let.
Značka Pilsner Urquell, generální partner Českého olympijského týmu, dlouhodobě vyznává olympijské hodnoty. Ty připomíná i symbolická olympijská smlouva, kterou nedávno Pilsner Urquell podepsal a zároveň vyzval své fanoušky, aby se podpisem k podpoře dnes tolik důležitých hodnot připojili na webových stránkách. Za každý podpis na této smlouvě věnuje značka jednu korunu do fondu Dany a Emila Zátopkových.
-kch-
Od začátku července využívá společnost Kooperativa outdoor k netradiční navigaci ke svému novému sídlu. Tímto způsobem chce Pražanům poskytnout informace o tom, že se přestěhovala do nového reprezentativního sídla.
V okolí budovy umístila 22 exekucí na 9 ploch, u kterých předpokládá dlouhodobé využití.
Kreativně kampaň připravila agentura Kaspen/Jung von Matt, nákup mediálního prostoru zajistila agentura Starcom.
-kch-
Televize Óčko dostala jako jediná televize v České republice práva k odvysílání jedinečného olympijského projektu Move to the Beat společnosti Coca-Cola, který má za cíl inspirovat mládež celého světa, aby poznala olympijské hry a sportovce i z jiné stránky.
„Pokud mají mladí něco skutečně rádi, pak je to hudba,“ říká Daniela Paličková, PR manažerka společnosti Coca-Cola v České republice. „Kampaň Coca-Coly Move to the Beat přináší aktivní propojení hudby, sportu a léta. Olympijské hry, které podporujeme již 84 let, chceme poprvé opravdu přiblížit hlavně mladým lidem.“
Projekt Move to the Beat se na obrazovce Óčka představí ve dvou rovinách. První z nich je odvysílání seriálu o vzniku Coca-Cola olympijské hymny, který poběží do 29. července. Hymnu na objednávku složil britský DJ, skladatel a držitel Grammy Mark Ronson, který v ní využil zvuky sportovních výkonů pěti mladých nadějných sportovců z různých částí světa, které pak smíchal s hudebním podkladem.
Druhou částí projektu Move to the Beat je vysílání Coca-Cola Beat TV – třiceti minutové aktuální zpravodajství přímo z Londýna, které se poprvé na obrazovce objeví 30. července ve 22 hod. Připraveny budou rozhovory se sportovci, celebritami a horké novinky ze zákulisí olympijských her.
„Jsme rádi, že si z nabídky českých televizí Coca-Cola vybrala právě Óčko. V řadě jiných zemí ho totiž budou vysílat "velké" plnoformátové televize. Věříme, že rozhodnutí Coca-Coly je motivováno hudebně-lifestylovým profilem Óčka i změnami, které na naší stanici aktuálně probíhají,“ říká generální ředitel Óčka Štěpán Wolde.
-kch-
Pivovar Pilsner Urquell, generální partner Českého olympijského týmu, spouští svou nadlinkovou olympijskou kampaň s názvem „Správné hodnoty přetrvávají“.
Kampaň podporuje symbolickou Olympijskou smlouvu, kterou nedávno Pilsner Urquell podepsal a zároveň vyzval k podpisu nejen příznivce plzeňského ležáku. Za každý podpis na této smlouvě věnuje značka jednu korunu do fondu Dany a Emila Zátopkových.
V komunikaci je kladen důraz zejména na digitální média, a to na speciálních webových stránkách www.spravnehodnoty.cz a na Facebooku. Dále kampaň běží i v televizi a tištěných médiích.
Kampaň pochází z dílny agentury Mark BBDO.
Kromě této kampaně značka Pilsner Urquell představila u příležitosti blížící se olympiády i svou olympijskou kolekci.
-kch-
Audi rozšiřuje svou obchodní síť o nový prodejní formát, virtuální showroom s názvem Audi City. První virtuální showroom byl otevřen v Londýně nedaleko náměstí Piccadilly Circus, kde se v kompaktním prostoru návštěvníkům představuje prostřednictvím digitálních technologií značka Audi v celé své rozmanitosti – včetně barev, výbav a funkcí na přání.
„Audi City spojuje to nejlepší ze dvou světů: digitální produktovou prezentaci a osobní kontakt s prodejcem,“ říká Peter Schwarzenbauer, člen představenstva společnosti AUDI AG zodpovědný za marketing a prodej. „S tímto novým obchodním formátem získáme ještě bližší kontakt s našimi zákazníky – geograficky, ale především kvalitou našeho vztahu. Audi City totiž vytváří nové prostory pro ještě bližší kontakt se zákazníky a pro ještě širší nabídku služeb šitých na míru.“
Návštěvník Audi City si může svůj automobil díky použití digitálních technologií vybrat z několika stovek milionů možných konfigurací a realisticky jej vyzkoušet v měřítku 1:1 na plátnech vyplňujících téměř celý prostor. Navíc tak lze jednotlivě předvádět i technické detaily, jako je například poháněcí ústrojí, karoserie nebo světlomety LED.
„Lidé dnes sázejí více než kdy předtím na přímý, osobní a důvěrný vztah ke své automobilové značce, a to právě v důsledku stále větší rozmanitosti produktů a dostupných informací,“ vysvětluje Schwarzenbauer. „Návštěvníkům Audi City umožníme proto prožít naši značku zcela bezprostředně, ve světě, v němž žijí, a v propojení s našimi online nabídkami.“
Automobilka Audi plánuje do roku 2015 otevřít po celém světě více než 20 virtuálních showroomů Audi City, které budou v budoucnosti hrát klíčovou roli také v uvádění nových služeb v oblasti mobility a elektricky poháněných modelů Audi.
Každý virtuální showroom Audi City bude zároveň propojen s klasickým prodejcem Audi, který v roli centrálního kompetenčního centra zajišťuje kompletní spektrum služeb společnosti AUDI AG.
Poloha virtuálních showroomů Audi City v centrech měst chce navíc podpořit i vytvoření prostoru k setkávání příznivců značky. Kromě toho budou virtuální showroomy využívány také jako fóra pro veřejný dialog týkající se oblastí mimo automobilový obor. Po zavírací době se zde budou konat například veřejná čtení, diskusní skupiny a výstavy týkající se rozvoje městské mobility, či témat z oblasti umění, kultury a designu.
-kch-
UPC Česká republika zařazuje od 26. července, tedy krátce před zahájením největší letošní sportovní akce, do nabídek kabelové televize program ČT2 HD. Právě druhý veřejnoprávní program společně se sportovním ČT4, resp. ČT4 HD, bude přenosy z londýnských her vysílat.
Kromě digitálních služeb Klasik a Komfort nabídne UPC Česká republika program ČT2 HD i klientům se službou Mini. Ti budou moci sledovat ČT2 ve vysokém rozlišení v případě, že mají televizní přijímač s DVB-T HD tunerem. Program bude v upscalované HD verzi součástí nabídek kabelové televize i po skončení her. Počet HD programů v nabídce UPC Česká republika se tak rozšíří na šestnáct.
Momentálně je součástí nejlevnější služby Mini na většině sítí UPC 20 programů v digitální kvalitě, z toho šest v HD rozlišení, dále až patnáct televizních programů v analogu a na třicet rozhlasových stanic.
-kch-
Google zaznamenal nebývalý nárůst vyhledávání přes mobilní zařízení. Jak vysvětlil na čtvrtletní videokonferenci Nikesh Arora, Chief Business Officer společnosti, je to zejména díky změně spotřebitelského chování, které začalo výrazně zasahovat do prostoru.
„Ať už se jedná o tablety, nebo mobilní telefony, sledujeme mimořádné množství mobilních dotazů ve všech oblastech,“ dodal.
Společnost dále uvedla, že přes milion značek používá reklamní síť AdMob, která pokrývá 350 milionů mobilních přístrojů a 300 tisíc aplikací, primárně používaných na chytrých telefonech. „Mobilní zařízení jsou právě tam, kde bylo vyhledávání v roce 1999,“ dodal k aktuálnímu vývoji Nikesh Arora.
Susan Wojcicki, zodpovědná za reklamu, řekla, že ještě stále není jisté, jaký je přesně vztah mezi tablety a chytrými telefony, zda se navzájem podporují, či se oslabují. Nicméně díky principu Smart Pricing je Google schopen podle potřeby dynamicky přizpůsobit kampaň na jakékoliv zařízení.
Nárůst obliby vyhledávání na mobilních zařízeních ilustruje i skutečnost, že dnes se více uživatelů sociální sítě Google+ přihlašuje ke svému účtu přes mobilní zařízení než přes svůj počítač.
Zdroj: Seeking Alpha
-kch-
Letní konference Inovace & inspirace, kterou pořádá agentura DarkSide, proběhne již zítra, ve čtvrtek 26. července. Místo konání se mění. Konference se nebude konat v Nové budově Národního muzea, jak bylo avizováno, ale v kině Atlas.
Spojujícím prvkem celé konference je inspirace pro manažery a podnikatele. Mezi mluvčími vystoupí mimo jiné ředitelka českého Google Táňa le Moigne, majitel vlaků LEO Express Leoš Novotný, ředitel 300 let staré značky Dallmayr Kaffee René Sion, vydavatel Jiří Fraus, známý kněz a duchovní myslitek Zbigniew Czendlik, či CEO Brand Embassy Vít Horký.
Více informací naleznete zde.
-kch-