Společnost Hornbach navazuje svým novým spotem Symfonie, který běží v televizi od začátku května, na kampaň „Nikdo to necítí tak jako ty“, v níž sází na zdůraznění kutilských vjemů a pocitů.
V Symfonii jsou spojovány zvuky motorové pily, malířského válečku a sbíječky s tóny hudebních nástrojů, jako jsou violoncella, pozoun či bubny. Za zvuk televizního spotu Hornbach nedávno získal zlaté ocenění na reklamním festivalu v New Yorku – CLIO AWARDS 2012.
Spot opět režíroval Martin Krejčí pro agenturu Heimat.
-kch-
Společnost Nestlé přichází na český trh s produktovou novinkou v podobě mražených pizz značky Buitoni. Stává se tak nový konkurenčním hráčem společnosti Dr. Oetker. Výrobky podle italské recepty představují jak klasické pizzy, tak tzv. piccolinis, malé pizzy vhodné pro děti či party.
Produktová novinka je podpořena nadlinkovou kampaní, kterou pro český trh reklamní agentura VCCP. Kampaň zatím běží v televizi a v místě prodeje.
Buitoni pizza from Usak Usatej on Vimeo.
-kch-
Automobilka KIA uvedla svůj nový model cee’d s využitím nejmodernějších marketingových prostředků.
„Původní cee’d byl pro značku Kia významným milníkem, který jí umožnil poprvé konkurovat nejlepším modelům v nabitém segmentu vozů nižší střední třídy. Kia cee´d druhé generace je opět skvělým automobilem s velmi sexy designem, ještě vyšší úrovní kvality a spolehlivými, výkonnými motory výlučně spojenými se 6stupňovými převodovkami“, říká Vít Pěkný, generální ředitel Kia Motors Czech.
Pro samotné představení připravila automobilka Kia event v podobě sprejerského happeningu, který proběhl 26. dubna na pražském Můstku. O své premiéře informovala automobilka pomocí newsletterů, Facebooku i SMS reklamy.
Dále využila 3D mappingu, v kterém promítala laserové křivky nového modelu, a prostřednictvím augmented reality bylo možné získat v soutěži získat vstupenky na fotbalové Euro.
Na tento launch navazuje klasická mediální kampaň. Od 1. května běží v televizi spot „Žij naplno“, jež je podbarven písní „Když umíte žít“ (Fallen in Love) od francouzské hudební skupiny Nouvelle Vague.
-kch-
PR Klub vyhlásil výsledky 10. jubilejního ročníku soutěže Zlatý středník 2011. Porota tentokrát hodnotila 137 publikací, on-line prezentací, newsletterů a textů v 11 kategoriích.
Nejlepším interním časopisem se stal časopis Úsměv společnosti Ahold Czech Republic, nejlepšími interními novinami pak titul Horník společnosti OKD. V kategorii B2B časopisů zvítězil Bizzone mobilního operátoru Vodafone, který získal další cenu i za svou firemní on-line prezentaci s názvem ČILICHILI ONLINE. Rodinný pivovar Bernard si odnesl cenu za svůj B2C časopis Vlastní cestou.
Zlatou literu, cenu udělovanou za nejlepší český původní text, si odnesl Pavel Loněk za svůj článek „Tam nahoře nesedíte v obýváku“, jenž napsal pro časopis Českých aerolinií – Review.
Počet přihlášených publikací vzrostl od loňského roku o 29 %. Přihlášená periodika hodnotily 3 poroty: porota pro tištěná periodika, elektronická média a texty.
Porota také udělila Zvláštní ocenění za nejlepší grafickou úpravu, titulní stranu, za hodnocení efektivity, Zvláštní ocenění Zlaté litery za přínos v úvodnících, Cenu České marketingové společnosti a Cenu Marketingového klubu ČR.
Kromě ocenění také udělila certifikáty vysové profesionální úrovně TOP Rated, které získalo 29 % přihlášených publikací a certifikáty kvality Rated, které získalo 40 % publikací.
„Nárůst počtu přihlášených publikací nás velmi potěšil, obzvláště pokud jde o 10. jubilejní ročník. Do jisté míry to také naznačuje stabilizaci v oblasti marketingové komunikace, resp. firemních publikací, ať už jde o ty tištěné či elektronické. Mezi nejvýše oceněnými se objevily nejen tzv. známé tváře, ale i řada zcela nových dosud neoceněných titulů, kteří předčili i dříve oceňované publikace,“ dodává Jana Girgašová, garant Zlatého středníku 2011.
Slavnostní vyhlášení soutěže se konalo 10. května 2012 v divadle Vzlet. Ceny pro soutěž navrhla Luba Bakičová.
kategorie
vítězná publikace
společnost
interní časopis
Úsměv
Ahold Czech Republic
interní noviny
Horník
OKD
B2B časopis
Bizzone
Vodafone Czech Republic
B2C časopis
Vlastní cestou
Rodinný pivovar Budvar
firemní katalog
Katalog domovního elektroinstalačního materiálu 2011
-
firemní profil
Makovice plné nápadů
Entre
výroční zpráva
-
Elektrowin
časopis státní, veřejné a neziskové sféry
Trojský koník
Zoologická zahrada hl. m. Prahy
firemní on-line prezentace
ČILICHILI ONLINE
Vodafone Czech Republic
firemní zpravodaj (newsletter)
Novinky e-mailem
T-Mobile Czech Republic
zvláštní ocenění
nejlepší grafická úprava
Bizzone
Vodafone Czech Republic
nejlepší titulní strana
Arval Life
Arval CZ
hodnocení efektivity
Šťáva
ČEZ Prodej
Zlatá litera za přínos v úvodnících
Vlastní cestou
Rodinný pivovar Budvar
Cena Marketingového klubu ČR
Moment
Centrum FotoŠkoda
Cena ČMS
Universalia
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
-kch-
Obchodní řetězec Billa podporuje své masné produkty televizní kampaní. Od května svou privátní značku Vocílka propaguje dvěma novými televizními spoty, které pocházejí od agentury Kaspen/Jung von Matt.
Televizní reklama podporuje kvalitu a český původ jak čerstvého masa, tak i marinovaných masových specialit. V průběhu letních měsíců pak proběhne ještě cílená kampaň na podporu marinovaných mas na bázi pozitivní šeptandy (word of mouth - WOM) nazvaná „Česko hledá marinádu“.
„,Šeptandové‘ kampaně se šíří lavinovitě od spotřebitele ke spotřebiteli,“ říká generální ředitel společnosti Billa v ČR a na Slovensku Jaroslaw Szczypka. „Jsou pro nás stejně zajímavé jako klasické reklamní nástroje, se kterými jsme až dosud pracovali,“ dodal. Prostřednictvím agentury Outbreak, autora kampaně a specialisty na zákaznické zapojení, se projektu zúčastní zhruba tisícovka českých rodin, která ráda griluje.
Do marinádové kampaně se zájemci budou moci hlásit v průběhu května prostřednictvím internetových stránek www.ceskohledamarinadu.cz. Podmínkou pro účast v soutěži a obdržení takzvaného party balíčku, který bude obsahovat více než jeden kilogram masa Vocílka a další večírkové propriety, je potvrzená účast alespoň pěti dospělých hostů na jedné akci. Vítězný recept budou vybírat specialisté společnosti Billa a jeho autor dostane kromě jiného jako hlavní dárek velkou soukromou grilovací party. Vítěznou masovou marinádu, která bude bez konzervantů, éček i jiných aditiv, pak Billa v nadcházejícím roce uvede do prodeje.
-kch-
Vítězný návrh z veřejné soutěže o mezinárodní slogan pro Prahu zní:
Soutěž Slogan pro Prahu proběhla z iniciativy reklamního festivalu PIAF, na němž mezinárodní porota hodnotila celkem 252 návrhů z 31 zemí. Mezi návrhy se objevilo mnoho velmi profesionálně vypracovaných návrhů s pravidly pro použití i evidentně amatérské pokusy.
U vítězného sloganu od Jakuba Vysloužila z Hradce Králové ocenila porota především jeho znění, které parafrázuje oslovení v dopise – tedy důvěrný a láskyplný vztah k oslovenému.
„Nedávno před konáním festivalu PIAF proběhla oficiální soutěž, do které se zapojily tuzemské reklamní agentury. Magistrát si ale nakonec z jejich návrhů nevybral. My jsme soutěží oslovili mezinárodní odbornou veřejnost, která náš festival sleduje,“ říká Marek Hlavica, ředitel festivalu PIAF. Porota složená ze špičkových expertů reklamy a marketingu z celého světa nakonec zúžila svůj výběr na šest prací. Z nich vybrala vítěze. "Právě pohled zahraničních tvůrců i porotců je cenný. Vnímají slogan stejně, jako ti, jimž je především určen," dodává Hlavica.
Slogany velkých měst mají za cíl k těmto metropolím upoutat pozornost jako k atraktivním turistickým destinacím nebo je prezentovat jako zajímavé místo pro život a podnikání. Objevují se na webových stránkách, propagačních materiálech či v reklamních spotech a inzerátech. Praha zatím svůj oficiální slogan nemá.
„Podle dohody s magistrátem jsme všechny přihlášené návrhy poskytli městu. Pokud by je některý zaujal, mohou se spojit s autorem a jednat o spolupráci. Naše soutěž však město k ničemu nezavazuje,“ říká Marek Hlavica. Jediným závazkem je poskytnutí víkendového pobytu v Praze pro vítěze.
Mezi ostatními finalisty najdeme následující:
Felix Humm a Daniele Ravenna z Itálie
Joao Inacio z Holandska
Marton Jedlicska z Maďarska
Andrea Burtinová z České republiky
Claudia Ribeiro z Portugalska
Slogany z finále soutěže jsou ke stažení zde.
-kch-
GE Money Bank zahájila včera svou novou kampaň s tematikou letních olympijských her, která vychází z partnerství banky a Českého olympijského týmu.
Kampaň, která poběží až do 12. srpna 2012, spočívá především v propagaci soutěže s platebními kartami GE Money Bank o VIP zájezd na letní olympijské hry v Londýně. Do soutěže se mohou zapojit ti, kdo v určitém období uskuteční platbu debetní nebo kreditní kartou banky a pomocí on-line formuláře nebo SMS své platby zaregistruje. Hlavním cílem je tak podnítit zákazníky k častějšímu používání platebních karet.
Následně se ve čtyřech kolech každé dva týdny během tzv. „šťastné chvilky“ určí, komu připadne jeden ze zájezdů.
O pátý VIP zájezd je pak možné soutěžit v online hře na microsite www.fandetesnami.cz, kde se soutěžící snaží co nejrychleji dopravit z Prahy až do Londýna. Vítězí ten, kdo se na místo olympijských her dostane jako první. Hru bude možné hrát jak na své osobním počítači, tak prostřednictvím obrazovek, prostřednictvím obrazovek využívajících technologii Microsoft Kinect ve výlohách poboček banky v Praze, Brně, Ostravě, Znojmě a rovněž v rámci roadshow. V tomto případě se však bude hrát z důvodu ochrany osobních údajů pouze o drobné ceny.
Kromě na internetu kampaň poběží ještě v outdooru, v místě prodeje, včetně polepů výloh, a v rámci regionálních eventů. Navíc po dobu kampaně bude připravena speciální řada „fanouškovských“ platebních karet s motivem národní vlajky.
Kampaň pro GE Money Bank pochází ze spolupráce agentury Mark BBDO a Nydrle.
-kch-
Mezinárodní festival reklamy Cannes Lions jmenoval za mediální osobnost letošního ročníku Jacka Dorseyho, spoluzakladatele Twitteru.
Titulem mediální osobnosti roku je vždy přidělen člověku, který výrazně ovlivnil současnou podobu mediální scény, a podílí se tak na vytváření kreativní komunikace.
Jack Dorsey začínal svou kariéru programováním komunikačních systémů v reálném čase pro kurýry, taxi službu či pohotovostní vozidla. Při této práci také dostal nápad na software rychlých zpráv – Twitter –, kde si uživatelé publikují krátké zprávy o 140 znacích, tzv. tweety. Dne 21. března 2006 si pak napsal i historicky první tweet: „just setting up my twittr“.
Nyní má Twitter více než 140 milionů aktivních uživatelů, kteří každý den napíšou 340 milionů tweetů.
Vedle toho Jack Dorsey spoluzaložil v r. 2009 Square – technologii, která umožňuje akceptovat platby kreditních karet přes mobilní zařízení. Časopisem Time byl zařazen mezi 100 nejvlivnějších lidí a byl jmenován „vynikajícím inovátorem ve věku do 35 let“.
Předchozí mediální osobnosti roku
rok
jméno
pozice
společnost
2011
Eric Schmidt
předseda představenstva
Google
2010
Mark Zuckerberg
zakladatel a CEO
Facebook
2009
Steve Ballmer
CEO
Microsoft Corporation
2008
Sir Anthony O’Reilly
CEO
Independent News
2007
Tsuneo Watanabe
šéfredaktor
The Yomiuri Shimbun Holdings
2006
Gunter Thielen
předseda představenstva a CEO
Bertelsmann AG
2005
Lachlan Murdoch
Deputy Chief Operating Officer
News Corporation
2004
Arnaud Lagardère
předseda představenstva a CEO
Lagardère Group
2002
Sumner Redstone
předseda představenstva a CEO
Viacom
2001
Gerald Levin
CEO
AOL Time Warner
2000
Jean-Claude Dexaux
předseda představenstva
JCDecaux Group
1999
Silvio Berlusconi
mediální magnát a premiér Itálie
-kch-
Pobočková síť České spořitelny již od dubna testuje svou novinku – pojízdnou pobočku – , kterou klienti mohou prozatím využívat v Bavorově a Bernarticích. Česká spořitelna tak navazuje na loňské uvedení vůbec první mobilní pobočky v České republice, která slouží klientům převážně v době rekonstrukce stávajících kamenných poboček a je samostatně nepojízdná. Nová pojízdná pobočka je však mnohem flexibilnější.
„Testujeme ji sice teprve měsíc, ale už teď máme od klientů velice dobré ohlasy,“ řekl Tomáš Vaníček, ředitel odboru řízení pobočkové sítě České spořitelny. „Máme nejširší síť kamenných poboček v České republice a v budoucnu plánujeme rozšířit také počet poboček pojízdných. Chceme být na blízku klientům i v dalších krajích České republiky, zvláště pak v obcích, kde dosud kamennou pobočku nemáme,“ dodal Tomáš Vaníček.
Klienti mohou v pojízdné pobočce vyřídit základní bezhotovostní i limitované hotovostní služby. Pro hotovostní transakce je denní limit 100 tis. Kč a klienti si hotovost mohou objednat buď osobně v pojízdné pobočce týden dopředu, nebo telefonicky či emailem dva dny dopředu. Obsluhu klientů zajistí vždy dva poradci České spořitelny. Poplatky jsou v pojízdné pobočce stejné jako ve všech ostatních pobočkách.
V tuto chvíli mohou pojízdnou pobočku využívat obyvatelé Bavorova, a to každé úterý od 9 do 12:30 a od 13:30 do 17 hodin. Obyvatelé Bernartic mohou pobočku využívat každý čtvrtek ve stejném čase. Design pobočky tvoří mapa kraje, kudy pobočka projíždí. Na přítomnost pojízdné pobočky a její otevírací dobu pak upozorňují zvukové znělky.
-kch-
Obchodní řetězec Lidl se v současné týdenní kampani zaměřuje na fotbalové fanoušky, které láká na prodej originálních dresů a doplňků EURO 2012 s licencí UEFA.
Fotbalová kampaň je podpořena letákovou reklamou od čtvrtka 10. května, od pondělka pak i soutěžní reklamou na vlnách rádia Evropy 2. Dále bude tato speciální prodejní akce, která začne 17. května, podpořena radiovými spoty v síti MMS a RRM, na internetu, zejména na serveru Sport.cz, a televizním spotem, který poběží na kanálech Prima a Barrandov.
Televizní spot je ke zhlédnutí zde.
-kch-