Výzkum: Dezinformacím se věří více na Slovensku než v Česku
Dezinformacím věří v Česku až pětina lidí, vyplývá z průzkumu
agentury MNForce. Na Slovensku ale lidé dezinformacím věří více než
v Česku.
Dezinformacím věří v Česku až pětina lidí, vyplývá z průzkumu
agentury MNForce. Na Slovensku ale lidé dezinformacím věří více než
v Česku.
Na YouTube přibude nový nástroj na vyvracení lží a manipulací.
Uživatelům sítě X je dobře známý.
Jednou z největších výzev, se kterou se dnes obor PR potýká, je celková
polarizace společnosti, myslí si Pavlína Rieselová ze skupiny Ewing.
# Internet & Mobil # Udržitelnost # Aktuality
Středoevropská observatoř digitálních médií (CEDMO) zjišťovala, jaký
podíl obyvatel v Česku a na Slovensku byl v prvním čtvrtletí
2024 zasažen nepravdivými zprávami na internetu.
Boj s dezinformacemi stojí globálně 78 miliard dolarů ročně a tzv. brand
safety se stává jednou z top priorit marketérů v globálním měřítku,
zaznělo na Brand Safety Academy.
V souvislosti se sníženým počtem dezinformačních webů poklesla také
jejich aktivita, a tedy i celkový počet publikovaných článků, uvádí
výroční zpráva Bezpečnostního centra Evropské hodnoty.
Ve výsledcích Vyhledávání Google přibyla nová funkce. Kliknutím na tři
tečky vpravo od jednotlivých výsledků je nově možné zjistit více
o jednotlivých webových stránkách, které se ve výsledcích objeví.
Úroveň mediální gramotnosti se v české společnosti celkově zvyšuje.
Ukazuje to výzkum katedry mediálních a kulturálních studií a žurnalistiky
Univerzity Palackého v Olomouci a agentury STEM/MARK.