Mediální slovník

Přejít na články

Efektivní frekvence

Počet zásahů, při kterém jsou reklamy nejúčinnější.

Pro každou reklamní kampaň je tato hodnota jiná. Pro určení efektivní frekvence je třeba zohlednit typ produktu a kampaně, délku a obsah reklamního sdělení, situaci na trhu, znalost značky a její předchozí komunikaci, období, aktivitu konkurence a další parametry. Mediální agentury zpravidla disponují know-how a nástroji, které napomáhají určit optimální počet zásahů za určité období (obvykle vztažené k nákupnímu cyklu produktu).

Příklady:

  • Pokud budeme mít za úkol uvést na trh nový výrobek (launch produktu, značky) ve velmi konkurenčně nabitém segmentu, budeme potřebovat více kontaktů s cílovou skupinou. Například uvést na trh novou značku piva bude obtížný úkol a bude nutné tří až pěti zhlédnutých reklam za týden.

  • Naopak pokud budeme chtít průběžně podporovat prodeje již zavedené značky tvrdého alkoholu, postačí nižší počet kontaktů s reklamou. Například dva až čtyři kontakty s reklamou za měsíc

 

Související pojmy:
Net ReachRatingFrekvenceAfinitaGRP - Gross Rating PointTRP - Target Rating PointOTSOTH