# Data # Audio # Tisk # TV & video
Tradiční média: Za pět let se nejvíc zkrátil čas s tiskem
Čas, který průměrně věnujeme čtenosti tištěných médií, se za
posledních pět let zkrátil z tradičních médií nejvýrazněji.
# Data # Audio # Tisk # TV & video
Čas, který průměrně věnujeme čtenosti tištěných médií, se za
posledních pět let zkrátil z tradičních médií nejvýrazněji.
Listopadový výzkum ppm factum research potvrdil trend z minulého roku: obyvatelé České republiky šetří a hodlají utratit za vánoční dárky opět méně. Průměrně plánují pořídit vánoční dárky za něco málo přes 5 000 Kč, za což chtějí pořídit dárky nejčastěji pro čtyři své blízké. V rámci pravidelného šetření Factum Omnibus, které proběhlo v listopadu 2012, byly položeny otázky týkající se výdajů souvisejících s vánočními svátky. Šetření proběhlo metodou osobních rozhovorů na reprezentativním vzorku populace ČR starší 15 let, kterého se zúčastnilo 490 osob. Lidé většinou financují vánoční výdaje z úspor a hotovosti, kterou mají k dispozici (96 %). Ochota zadlužit se kvůli nákupu vánočních dárků poklesla. Tři čtvrtiny lidí si na vánoční dárky nehodlá půjčit vůbec. V loňském roce se nezadlužilo pouze 65 %. Ostatní doplňují své finance nejčastěji od banky (kontokorent 11% a kreditní karty 7%). Od příbuzných a známých si půjčí 5 %, přičemž na dobré vztahy spoléhají především na Moravě. Možnost nákupu na splátky využije 4,5 % lidí. Zcela výjimečně jsou využívány spotřebitelské úvěry (0,6 %). Výhradně z půjček bude Vánoce financovat 13 % rodin, které mají ve svém domácím rozpočtu méně peněz (do 20 000 Kč), nemají žádné úspory ani hotovost na dárky. Letošní šetření se dotkne i vánočního stolu. Na ostatní vánoční výdaje mají čeští spotřebitelé připraveno průměrně 4 300 Kč. To je o 300 Kč méně než v loňském roce. Největší díl z vánočních výdajů půjde na nákup potravin – průměrně 2 300 Kč. Nejméně za ně chtějí vydat Pražané, nejvíce naopak obyvatelé okresních měst, což může být způsobeno i nižšími cenami potravin v hlavním městě. Do nápojů hodlají investovat průměrně 960 Kč. Více peněz za alkohol i nealko nápoje chtějí vydat lidé v Čechách než na Moravě. Více než polovina z nás si nebude kupovat vánoční stromeček. Ti, co si ho pořídí, jsou nejčastěji připraveni zaplatit od 300 do 500 Kč. -kch-
Finanční krize přinesla trhu tištěných titulů velké změny. Po
značných výkyvech se v současnosti trh stabilizoval.
Nákupní chování v České republice se mění. Pod reálným ekonomickým
tlakem a negativní mediální masáží snižují české domácnosti výdaje.
V čem tkví úspěch jihokorejského zpěváka Psy, jehož klip Gangnam Style
má za čtyři měsíce na YouTube přes 825 milionů zhlédnutí.
Čeští prodejci často zapomínají, že nestačí zákazníka jen přivítat
a odprezentovat mu produkt.
Při sledování jiných médií lidé stále častěji používají své
chytré telefony pro vyhledání dodatečných informací o právě
zaznamenaném produktu či službě.
Tvrdí to výzkum agentury Nielsen, kterým na britském trhu uvedla svůj nový
měřící nástroj pro internetové kampaně.
Za posledních pět let prošel tiskový trh viditelnou konsolidací. Potvrzuje
ji i rozšíření vlivu vydavatelství Bauer Media.
Nejvíce českých uživatelů je ochotných platit na internetu za filmy,
online přenosy koncertů a sportovních utkání, ukazuje výzkum Mediascope.