Amatérští TV reportéři se hodí při dramatech
Stále více televizních stanic spoléhá ve svém zpravodajství na
amatérské záběry diváků.
Stále více televizních stanic spoléhá ve svém zpravodajství na
amatérské záběry diváků.
Na sociálních sítích dnes podle výzkumu Focus Agency komunikuje necelých
40 % firem v Česku.
Následníci generace Y vnímají útržkovitě, zvládají ale zpracovat více
informací v čase.
Typickým českým blogerem je mladá žena do 35 let, která se věnuje kosmetice, módě či vaření a chce se podělit o své zkušenosti. Ukázal to výzkum Blogbarometer, který byl realizován v rámci stejnojmenného mezinárodního projektu globální sítě komunikačních agentur Iprex. Průzkum, do kterého se v České republice zapojilo 394 respondentů, provedla ve dnech 22. dubna až 5. května agentura Donath Business & Media (DBM) ve spolupráci s poradenskou společností MR. Think. Český virtuální prostor ovládají blogerky ve věku 15 až 34 let, které nejčastěji píšou o kosmetice, módě či vaření. Blogující muži jsou v průměru starší, přičemž ani autoři nad 55 let nejsou výjimkou a jejich doménou jsou především politicko-společenská a technická témata. Typický český bloger Zdroj: Blogbarometer Celkově nejpopulárnějšími obory blogování jsou krása a kosmetika (28,3 %) a móda, styl a oblékání (22,8 %). Na třetí příčce se umístilo blogování o jídle, vaření, nápojích (19,6 %), na čtvrté pak cestování (19,3 %). Nejčastější témata blogování Zdroj: Blogbarometer Většina respondentů (62,3 %) bloguje méně než pět let. Průzkumu se ale zúčastnilo i několik autorů, kteří začali publikovat před 18 nebo dokonce 20. „Blogování má dnes velkého konkurenta v sociálních sítích, které přece jen vyžadují méně tvůrčího času i odpovědnosti. Aktivity mladší populace se tak přesouvají právě tam,“ domnívá se specialista na výzkum trhu Ivan Tomek z poradenské agentury MR. Think. Téměř polovina respondentů (47,7 %) uvedla, že jim blogování přináší finanční a jiné výhody, nebo je v budoucnu plánuje. Jen 4,5 % je však charakterizovalo jako podstatné. Jejich nejčastější formou jsou vzorky produktů zdarma, pozvánky na různé akce a příjmy z reklamy. S nabídkami spolupráce ze strany firem byla někdy kontaktována zhruba třetina blogerů (33,9 %). K vlastní propagaci blogeři používají především Facebook (57,0 %). Jakou formou poskytují blogy svým autorům výdělek či jiné výhody? Zdroj: Blogbarometer Co se týče návštěvnosti blogů, jen 3,9 % blogů navštíví nad 50 tisíc unikátních čtenářů měsíčně. Počet unikátních návštěvníků blogů měsíčně Zdroj: Blogbarometer Za problém české blogosféry považuje většina respondentů nepřátelské projevy a vulgaritu diskutujících (58,8 %). Porušování autorských práv u textů a obrazových materiálů zmiňuje 36,2 % blogerů, nedostatečné ověřování zdrojů 27,2 %. -kch-
K jednotlivým mobilním zařízením mají jejich majitelé různý vztah,
ukazuje výzkum OMG Research.
Pouze Svobodným se podařilo na facebooku aktivovat stejné množství
fanoušků jako na podzim.
Výzkumná agentura GfK se stala většinovým akcionářem technologické společnosti Genius Digital, jež se specializuje na sběr, analýzu a využití dat o sledovanosti pro televizní průmysl. Jedná se o další krok spolupráce, která byla zahájena v září 2013. Investicí chce GfK nabízet komplexní analytické služby operátorům poskytujících placený TV obsah. Společnost Genius Digital nebude integrována pod značku GfK, ale bude i nadále existovat pod svým zavedeným jménem, jejím generálním ředitelem zůstává nadále Tom Weiss. -kch-
Zájem diváků o fotbal celosvětově roste. Nyní se o něj velmi zajímá
až 61 % světové populace.
Velikost českého trhu médií a zábavy dosahuje zhruba 104 miliard korun,
ukazuje studie PwC.
Moser je podle Ogilvy nejluxusnější českou značkou. Mezi ně patří
i Český granát, Halada, Prim a Lasvit.