Facebook je pro mladé Čechy serverem číslo jedna
Nadpoloviční většina mladých lidí uvedla, že Facebook
navštěvuje denně.
Nadpoloviční většina mladých lidí uvedla, že Facebook
navštěvuje denně.
O hře Pokémon Go, která do Česka oficiálně vstoupila tento víkend, slyšela více než polovina české online populace (58 %). Hraje ji 7 % internetových uživatelů starších 15 let. Ukázal to aktuální výzkum společnosti Nielsen Admosphere. Celkem nepřekvapivě se ke hře nejvíce hlásí nejmladší věková skupina 15–24 let: ve svém chytrém zařízení už má hru nainstalovanou čtvrtina z nich, zatímco z respondentů starších 35 let ji nehraje takřka nikdo. Ti, kteří o hře slyšeli, ale zatím ji nehráli, dále odpovídali na to, zda přemýšlí, že ji v budoucnu budou hrát: více než tři čtvrtiny se přitom shodly na tom, že ne. K hraní se chystá 15 %. Pokémon Go, hra pracující s rozšířenou realitou, byla celosvětově uvedena na trh 6. července. V krátké době se dostala do čela žebříčku nejstahovanějších aplikací Google Play i iTunes. Nebývalý úspěch pomohl akciím firmy Nintendo, která spolu s herním start-upem Niantic a společností Pokémon Company za aplikací stojí. Tržní hodnota japonského výrobce herních konzolí a her se od uvedení hry zdvojnásobila. Ve středu navíc bude v Japonsku uvedena první sponzorovaná lokace. Sponzor, jímž bude podle informací serveru TechCrunch fastfoodový řetězec McDonald’s, může vytvořit na zvoleném místě tzv. posilovny, kde mohou chycené příšerky trénovat a soupeřit. Více se o hře Pokémon Go můžete dočíst zde. -stk-
ATO vypsalo tendr na zajištění crossplatformního měření sledovanosti.
Nejvyšší sledovanosti českých zápasů mimo domov na Euro 2016 dosáhlo
utkání s Chorvatskem.
Konzumace zpráv na mobilních zařízeních se zvyšuje, především u mladé
generace.
Televizi připojenou k internetu má ve své domácnosti třetina internetové populace starší 15 let. Nejčastěji připojení deklarují muži (35 %), a nejvyšší zastoupení respondentů je ve věkové skupině 15 až 24 let. Vyplývá to z výzkumu, který k tématu Smart TV a HbbTV byl zpracován pro České Radiokomunikace. S tím koresponduje i fakt, že nejčastěji využívanou aplikací Smart TV je YouTube, kterou používá 83 % uživatelů chytrých funkcí. Na druhém místě je s 34 % HbbTV aplikace iVysílání, která je oblíbenější mezi uživateli ve věku 35-44 let. Výzkum se zabýval i novým trendem hybridní televize HbbTV a jejími funkcemi. Využívání služeb HbbTV potvrdilo 36 % uživatelů chytrých funkcí na televizorech. Těchto služeb využívají častěji muži. Čtvrtina uživatelů HbbTV uvedla, že používání chytrých funkcí TV je díky HbbTV jednodušší. Nejčastějším důvodem, pro který lidé funkce HbbTV nevyužívají je její neznalost (27 % dotázaných, ostatní uvedli jiné důvody). Denními uživateli chytrých funkcí TV je 22 % respondentů, nejčastěji ve věku 35 až 44 let. Zároveň častěji funkce Smart TV využívají muži. Jedna třetina uživatelů funkcí je využívá alespoň jednou týdně Nejčastějším důvodem, který byl respondenty nevyužívajícími internet a chytré funkce na svých televizorech uváděn, je využívání internetu na jiných zařízeních. Nejvíce přínosnou chytrou funkcí je podle dotazovaných archiv pořadů (76 %), druhou v pořadí je opožděné sledování televize, ať už Catch-up nebo Timeshift (61 %). Odložené sledování využívají opět především nejmladší uživatelé televizí s připojením k internetu. O výzkumu Hlavním cílem výzkumu, který pro České Radiokomunikace provedla společnost Nielsen Admosphere, bylo zmapovat chování uživatelů Smart TV, zejména ve vztahu k využívání HbbTV, interaktivní reklamě a jejich ochotě platit za tyto služby. Výzkum byl realizován prostřednictvím internetového sběru jednotného dotazníku. Cílovou skupinou byla internetová populace starší 15 let, se zaměřením na ty, kteří mají televizi připojenou k internetu. Analýza dat byla uskutečněna na vzorku 4685 respondentů, z toho 1524 tvoří ti, kteří mají připojenou televizi k internetu. Infografika k tématu ke stažení zde: CRa_Infografika_HbbTV_vyzkum -mav-
Průměrný Čech má týdně 45 hodin volného času a téměř třetinu
z něj stráví u televize, ukazuje výzkum.
Společnost Newton Media získala první cenu v soutěži AMEC Awards 2016 v kategorii Best Measurement of a Business to Business Campaign. Obsahem vítězné analýzy bylo vyhodnocení vývoje obrazu devizové intervence České národní banky v českých médiích. Analýza přinesla ČNB zpětnou vazbu o reakci médií a pomohla jí v nastavení komunikační strategie ve vztahu k veřejnosti. AMEC Awards jsou v oboru nejvyšším možným oceněním. Přehled všech vítězů naleznete zde. -stk-
O dalších možnostech vývoje výzkumu poslechovosti Radio projektu se
mluvilo na workshopu.
Sdružení agentur pro výzkum trhu a veřejného mínění Simar vytvořilo průvodce pro výběr agentury s názvem Slušný tendr. Text má pomoci nastavit základní menu při výběru agenturního partnera, nabídnout zadavatelům výzkumu seznam klíčových bodů, které mají být v Efektivním zadání a poskytnout praktické tipy, které může využít tým při Řízení výzkumného projektu. Průvodce je k dispozici na webových stránkách Simar v sekci Pro zadavatele. „Ze své zkušenosti musím říct, že i když nás často tlačí čas, vyplatí se zadání připravit pečlivě. Jako zadavatelé výzkumu jsme potom schopni objektivně posoudit navrhovaná řešení a agenturu pro realizaci zodpovědně vybrat. Spolupráce s výzkumným týmem agentury je efektivnější, když přesně víme, jaké cíle výzkum má," komentovala Petra Rubánková, specialist Market Research, Raiffeisenbank. Petr Kubánek ze společnosti CETIN se domnívá, že průvodce bude užitečný nejen pro ty, kteří zadávají výzkumy jen občas nebo nemají s marketingovým výzkumem ještě tolik zkušeností, ale i pro zkušenější výzkumníky. "Kvalitní zadání je dobrým předpokladem pro kvalitní výstup,“ uvedl. Průvodce, jak si vybrat správného agenturního partnera, můžete číst zde. -mav-