Inzerenti pro cílení stále více sází na vlastní data
Data reklamního systému Sklik od společnosti Seznam.cz ukazují, že cílení
online kampaní s využitím vlastních dat se zvyšuje.
Data reklamního systému Sklik od společnosti Seznam.cz ukazují, že cílení
online kampaní s využitím vlastních dat se zvyšuje.
Připravenost českého internetového trhu na mizející podporu cookies
třetích stran je dnes určitě lepší, než jaká byla před pěti lety.
Hlavně u menších hráčů a na straně klientů ale ještě penzum práce
čeká, shodli se účastníci diskuse na konferenci SPIR.
Integrace systému Boost.space do reklamního systému Sklik od Seznamu může
výrazně rozšířit možnosti cílení na základě dat prvních stran,
popisuje Jiří Udatný.
Pokud uživatel nesouhlasí se zpracováním dat a chce web navštívit a
procházet ho bez reklamy, měl by za to zaplatit. Economia se přidává
k dalším provozovatelům českého internetu, kteří zavádějí
consent wall.
Technologicky je český internetový trh připraven na dobu bez cookies
třetích stran. Bez ohledu na poslední oznámení Googlu by se značky měly
připravit na to, že online míří do éry bez cookies, zaznělo na Adform
Summitu.
Z dat sdružení Czech Publishers Exchange (CPEx) vyplývá, že zavedení
lišt, které nabízejí souhlas daty nebo zpoplatněný nesouhlas, přispělo
k navýšení udělených souhlasů.
Seznam.cz nově nabízí uživatelům možnost zobrazení svých stránek bez
display, video a audioreklamy, a to za poplatek 179 Kč měsíčně. Zároveň
zlevňuje stávající službu „Seznam bez cílené reklamy" na 49 Kč.
Po Seznamu a CNC „zpoplatnila souhlasy" i Mafra a lze očekávat, že další
provozovatelé obsahu se k tomuto kroku také uchýlí. Obávají se, že
v opačném případě přijdou o nezanedbatelnou část výnosů.