Autor textu MediaGuru
Placené propagaci ze strany influencerů důvěřuje 39 % z těch, kteří
mají na takové příspěvky názor. Více než tři pětiny v takovou
propagaci ale důvěru nemají, ukazují výzkum ResSolution Group.
Většina populace (61 %) nedůvěřuje placené propagaci ze strany influencerů, ukazuje výzkum ResSolution Group. Konkrétně 54 % takové propagaci spíše nedůvěřuje, 7 % pak určitě nedůvěřuje. 34 % naopak uvádí, že placené propagaci influencerů spíše důvěřuje a 5 % ji důvěřuje určitě.
Výzkum dále ukázal, že většině (58 %) placené příspěvky influencerů někdy vadí a někdy nevadí. Určitě nevadí pětině (21 %), většinou nebo vždy vadí 11 %.
Polovina populace (48 %) už alespoň jednou nakoupila na základě doporučení od influencera. Pětina už dokonce více než jednou.
Tři čtvrtiny sledujících (77 %) pak u některého z influencerů zaznamenaly výzvu k podpoře dobročinného projektu.
Mladí sledují influencery stále mnohem častěji než starší generace 8 z 10 online Čechů ve věku 15–34 let sleduje nějakého influencera nebo známou osobnost na sociálních sítích. Ve střední věkové skupině (35–54 let) jsou to jen 4 z 10 a v nejstarší kategorii (55+) pouze 1 z 10.
Na výsledky se můžete podívat v infografice níže.
-mav-
# výzkum # důvěra # influencer # influencer marketing # ResSolution Group
Autor textu MediaGuru