• Přejít k obsahu
  • Přejít na hlavní menu
  • Přejít na vyhledávání

  • Nejvíce čtete

Nejvíce čtete

/media/bcojsxuw/esomar-congres-2024

# Aktuality # Výzkum

Praha letos hostí mezinárodní konferenci o výzkumu Esomar

/media/ei0fdgvj/brand_znacka_ipsosjpg

# Marketing # Výzkum

Češi označují za nejbližší značku Lidl. Poté YouTube a Dr. Max

/media/21970/zakulisi-o2tv-sport

# TV

Canal+ a Nova se dohodly na zpřístupnění všech sportovních stanic

/media/21694/ct_vsechnoparty_cepela_20211005_z8b9870

# Aktuality # TV

Všechnopárty zvýšila v pátek večer odstup, u mladších film

/media/f5ijgphf/jan-cadek_media-club

# TV

Reklamní breaky na Primě jsou pořád dlouhé, zdražit musíme

/media/msuljwet/vogue_ai

# Tisk # Reklama

Vogue podněcuje debaty o etice používání AI v reklamě

/media/l0bji2wz/tri-dny-kondora-ct

# Aktuality # TV

Česká televize i Nova mění program, uctí Roberta Redforda

/media/18003/tv-sledování_shutterstock

# Reklama # TV # Výzkum

Reklamní výdaje do lineární TV kvůli streamingu klesají

Media Guru

Sledujte nás

  • Instagram
  • X
  • Facebook
  • LinkedIn
  • RSS

Outdoor

Obsah

  • Články
    • Aktuality
    • TV
    • Internet & Mobil
    • Tisk
    • Rádio
    • Outdoor
    • Marketing
    • Reklama
    • PR
    • Výzkum
    • Lidé
    • Speciály
    • Slovensko
    • Retail
    • Udržitelnost
  • Mediální slovník
  • Infografiky
  • Podcasty
  • Akce
  • Newsletter

Nastavení

  • Všechny
  • Aktuality
  • TV
  • Internet & Mobil
  • Tisk
  • Rádio
  • Outdoor
  • Marketing
  • Reklama
  • PR
  • Výzkum
  • Lidé
  • Speciály
  • Slovensko
  • Retail
  • Udržitelnost

Outdoor

Přejít na články

# Aktuality # Outdoor

DPP žaluje Rencar, chce uvolnění reklamních ploch

St 2. listopadu 2016 13:03 2 min

Pražský dopravní podnik (DPP) podal žalobu na společnost Rencar, která provozuje reklamu v MHD. Podle žaloby má firma uvolnit reklamní plochy ve vozech MHD. ČTK to dnes řekl generální ředitel DPP Martin Gillar. DPP připravuje další žalobu na vyklizení zbylých ploch. Rencar ve sporu s DPP podal žalobu už dříve a chce, aby soud rozhodl, zda je smlouva mezi oběma stranami platná. Smlouva na reklamu v MHD pochází z roku 1997 a má trvat do roku 2031. Rencar podle ředitele Pavla Slabého plochy nevyklidí a počká na rozhodnutí soudu o platnosti smlouvy. "Žalobu jsme podali 31. října k soudu pro Prahu 8 a týká se dopravních prostředků. V současné době chystáme ještě další žalobu, která se bude týkat vyklizení ploch v našich nemovitostech," řekl Gillar. Kdy přesně DPP další žalobu podá, není v tuto chvíli jasné. Spor mezi DPP a Rencar trvá řadu měsíců. Podle DPP je smlouva mezi oběma stranami neplatná, s tím ale Rencar nesouhlasí. Smlouvu letos na základě podání DPP řešil Úřad na ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) a rozhodl, že je koncesní. Podle posudku DPP to znamená její neplatnost, Rencar ale označil podání DPP k antimonopolnímu úřadu za účelové a nesouhlasí s ním. Rencar plochy v tuto chvíli nevyklidí, naopak chce k soudu podat návrh na přerušení podání DPP do doby, než soud rozhodne o platnosti smlouvy. "Podání žaloby na vyklizení ploch v okamžiku, kdy soud ještě nerozhodl, zda smlouva DPP a Rencar je platná, je jednoznačně protiprávní krok s cílem poškození společnosti Rencar," uvedl Slabý. "Rencar opakovaně deklaruje, že smlouva je platná a dokud o platnosti nerozhodne soud, bude pokračovat v plnění svých závazů a povinností plynoucí ze stávající platně uzavřené smlouvy," dodal. Podle informací Rencaru byly loňské tržby firmy zhruba 115 milionů korun. DPP obdržel 68 procent z tržeb z reklamy, tedy asi 73 milionů korun, a dále akcionářské dividendy sedm milionů korun. Rencar vznikl v roce 1990 jako dceřiná společnost dopravního podniku. Od roku 2001 je majoritním akcionářem Europlakat, který je součástí mezinárodní skupiny JCDecaux. JCDecaux, silný hráč na poli evropské reklamy, má smlouvy na reklamní plochy v MHD i v dalších městech ČR. -čtk-

# Aktuality # Outdoor

Rencar podala žalobu na pražský dopravní podnik

Po 24. října 2016 19:27 3 min

Reklamní společnost Rencar v pondělí 24. října podala určovací žalobu na pražský dopravní podnik (DPP). Firma chce, aby soud rozhodl, zda je smlouva mezi oběma stranami platná, či nikoliv. DPP považuje smlouvu za neplatnou, Rencar s tím nesouhlasí. Smlouva na reklamu v MHD pochází z roku 1997 a má trvat do roku 2031. Vedení podniku i primátorka Adriana Krnáčová (ANO) ji označili za nevýhodnou pro DPP. Podnik podle mluvčího Jiřího Štábla dosud neobdržel text žaloby. „Poslední dva roky jsme vystaveni opakovaným útokům s cílem poškození naší společnosti. Tlaky z různých stran v posledních týdnech sílí, čelíme diskreditační lživé mediální kampani. Bohužel veškerá korektní jednání a vstřícné nabídky, které jsme učinili, se ze strany DPP zcela míjela účinkem. Nezbylo nám už nic jiného, než naše práva bránit právní cestou,“ uvedl generální ředitel Rencaru Pavel Slabý. Žalobu podala společnost k soudu pro Prahu 9. Smlouva s DPP je podle Rencar platná a jednostranně nevypověditelná. Podle Slabého firma podmínky smlouvy plnila a důvod k výpovědi smlouvy nikdy nenastal. Za mediálními útoky prý stojí konkurence. „Zatím nám nepřišla žaloba od soudu. Podrobněji se vyjádříme, až budeme znát text žaloby,“ uvedl mluvčí DPP Štábl. Smlouvu letos na základě podání DPP řešil Úřad na ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) a rozhodl, že je koncesní – podle posudku DPP to znamená její neplatnost. Rencar ale označil podání DPP k ÚOHS za účelové. „ÚOHS ve svém rozhodování vycházel z neucelených informací a záměrně neúplných informací. Společnost Rencar nebyla účastníkem řízení, nemohla se vyjádřit a poskytnout komplexní informace,“ doplnil Slabý. DPP před časem uvedl, že připravuje podklady pro žalobu na vyklizení reklamních ploch. Žalobu podá v případě, že se na vyklizení s firmou Rencar nedomluví. „Vzhledem k průběhu dosavadních jednání DPP neočekává, že tak firma dobrovolně učiní, vydalo představenstvo DPP pokyn k podání žaloby na vyklizení,“ uvedl Štábl. DPP rovněž chystá soutěž na pronájem reklamních ploch. Dopravní podnik ročně vydělává na základě smlouvy s Rencar více než 50 milionů korun. Podle informací Rencard například tržby firmy za rok 2015 byly 115 milionů korun, DPP obdržel 68 procent z tržeb z reklamy, tedy asi 73 milionů korun, a dále akcionářské dividendy ve výši sedm milionů. Firma Rencar vznikla v roce 1990 jako dceřiná společnost dopravního podniku. Od roku 2001 je majoritním akcionářem Europlakat, který je součástí mezinárodní skupiny JCDecaux. JCDecaux, silný hráč na poli evropské reklamy, má smlouvy na reklamní plochy v MHD i v dalších městech ČR. -čtk-

# Aktuality # Outdoor

Rencar: Kampaň proti nám vede konkurence

Čt 20. října 2016 07:36 2 min

Společnost Rencar uvedla, že odmítá diskreditační kampaň, kterou podle jejího názoru vede Sdružení provozovatelů venkovní reklamy (SPVR), které označuje za propojené s konkurenčním BigBoardem. Cílem této kampaně má být podle Rencaru údajně převzetí obchodních aktivit společnosti Rencar právě skupinou BigBoard. „Zároveň vznášíme otázku, kdo inzerci diskreditující společnost Rencar v denících Lidové noviny a Metro financoval s ohledem na skutečnost, že členské příspěvky SPVR činí pouze cca 260 tis. ročně. Stejně tak je otázkou, kdo výzvu uveřejněnou prostřednictvím inzerce podepsal, protože uvedený podpis pana Pavlase se výrazně liší od jeho standardního podpisu na všech oficiálních dokumentech,“ uvedl Pavel Slabý, generální ředitel Rencar. Rencar znovu zopakovala, že Smlouva uzavřená s Dopravním podnikem hl. m. Prahy (DPP) o zajišťování reklamních ploch je platná a ze strany DPP ji považuje za nevypověditelnou. Do dnešního dne od DPP údajně neobdržela oficiální jednostranně vypovězení smlouvy. Dodala, že je připravena podniknout jakékoli právní kroky k ochraně svých obchodních ztrát a nerealizovaných investic vyplývající z této smlouvy. -mav-

# Outdoor

Odhad: Třetina billboardů v Česku je nelegálních

St 19. října 2016 07:00 2 min

Boj proti nelegálním venkovním plochám není v Česku zatím příliš účinný.

# Aktuality # Outdoor

Mobilboard připravil pro ČS kampaň s průhledy

Út 11. října 2016 18:00 1 min

Společnost Mobilboard realizovala pro Českou spořitelnu kampaň na tramvajích, která spočívala v průhledném vyobrazení hlavního motivu. “Vymyslet způsob průhledné realizace byl trochu oříšek, detaily na okna se všechny vyřezávaly a dolepovaly speciálně zvlášť. Navíc bylo nutno dodržet legislativu polepu okenních ploch perforovanou folií,” uvedla jednatelka společnosti Radmila Pospíšilová. -mav-

# Aktuality # Outdoor

Praha vyhlašuje soutěž na design mobiliáře

Po 3. října 2016 13:37 2 min

Hlavní město Praha vyhlašuje mezinárodní designérskou soutěž o návrh na nové prvky pražského mobiliáře. O svém záměru soutěž vypsat informoval magistrát poprvé v prosinci loňského roku. Podle informací uveřejněných ve Věstníku veřejných zakázek je předmětem soutěže návrh setu městského mobiliáře obsahující lavičky, odpadkové koše a stojan na kola. Netýká se tedy oproti původnímu záměru reklamních ploch. Každá navržená součást by měla být schopna vystupovat samostatně i v sestavě s dalšími prvky. Důraz by měl být kladen na designovou příbuznost jednotlivých prvků, reprezentativnost, snadnou údržbu a správu. Zároveň by prvky měly vycházet z pražského prostředí, jeho charakteru a historie. Soutěž je dvoukolová, o vítězi rozhodne porota ve složení Clauda Brulharta, Jiřího Pelcla, Evy Eisler, Petra Hájka, Adriany Krnáčové, Jiřího Skalického a Pavly Melkové. Účastníci prvního kola nemají nárok na skicovné, v druhém kole jim bude vyplaceno skicovné ve výši 80 tisíc korun, náklady na výrobu prototypu budou uhrazeny v maximální výši 280 tisíc korun. Vítěz získá cenu ve výši 120 tisíc korun, druhé místo cenu ve výši 80 tisíc a třetí místo ve výši 40 tisíc korun. Pražský mobiliář nyní spravuje firma JCDecaux. Společnost provozuje 600 zastávek s reklamou a dalších 300 bez reklamy, dále 1500 metrů reklamního zábradlí a 20 veřejných toalet. Na starosti má i jejich údržbu a úklid. Do vypsané soutěže se JCDecaux hodlá zapojit, v červnu představila na třetím ročníku akce Týden France novou podobu MHD zastávky. -stk-

# Aktuality # Outdoor

Krnáčová: Smlouva DPP s Rencarem je nevýhodná

Út 27. září 2016 17:51 2 min

Pražský dopravní podnik (DPP) by měl ukončit smlouvu s reklamní společnosti Rencar. Smlouva je pro podnik nevýhodná, sdělila v úterý ČTK primátorka Adriana Krnáčová (ANO). DPP připravuje podklady pro žalobu na vyklizení reklamních ploch. Žalobu podá v případě, že se na vyklizení s Rencar nedomluví, uvedl mluvčí DPP Jiří Štábl. Smlouvu s firmou považuje DPP za neplatnou. Úřad na ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) rozhodl, že slouva DPP s Rencarem je koncesní, uvedl dopravní podnik. Podle posudku DPP to znamená její neplatnost. "Mohu potvrdit, že DPP obdržel rozhodnutí ÚOHS ve věci smlouvy se společností Rencar. Reklamní plochy Rencar využívá na základě smlouvy o pronájmu ploch pro reklamní činnost, která je podle DPP neplatná, a Rencar tedy dle názoru DPP užívá reklamní plochy bez právního důvodu," uvedl Štábl. Rencar s právním závěrem DPP nesouhlasí a neplatnost smlouvy rozporuje. Krnáčová naopak s krokem DPP souhlasí. "Výpověď té smlouvy je nejlepším možným řešením. Pokud se i ÚOHS vyjádřil, že se jedná o koncesi, pak nevidím důvod, proč tu nevýhodnou smlouvu nevypovědět. DPP prostě musí zvýšit výnos z pronájmu reklamních ploch. Zatím na nich vydělává jedna jediná firma, a DPP to není," uvedla. Dohoda DPP s firmou Rencar na reklamu v MHD pochází z roku 1997 a má trvat do roku 2031. Dopravní podnik tak ročně vydělává zhruba 50 milionů Kč, výdělky reklamní společnosti jsou ale vyšší. V minulosti se v médiích objevily informace, že jde až o zhruba 150 milionů ročně. DPP prý zároveň připravuje podklady pro vypsání transparentního výběrového řízení, ze kterého vzejde nový partner podniku v oblasti využití reklamních ploch společnosti. -čtk-

# Aktuality # Outdoor

Vypovězení JCDecaux by bylo pro Prahu rizikové

Pá 26. srpna 2016 15:33 3 min

Předčasné ukončení smlouvy s firmou JCDecaux (JCD), která pro Prahu zajišťuje mobiliář, nebo její zpochybnění ze strany města by bylo spojeno s právní nejistotou a riziky. Vyplývá to z analýzy, kterou si nechala zpracovat městská rada a kterou má ČTK k dispozici. Primátorka Adriana Krnáčová (ANO) možnost rozvázání smlouvy s firmou v minulosti několikrát zmínila, teď ale nechce město vystavit soudní při. Firma spravuje městské lavičky, zastávky MHD, odpadkové koše a reklamu na nich, smlouva platí do června 2021. Město by se podle analýzy mělo spíš zaměřit na to, jak zajistí mobiliář po skončení smlouvy. "Nemáme tendence uvrtat Prahu do dalších zdlouhavých soudních sporů," řekla k případnému jednostrannému ukončení smlouvy primátorka. Rada také uložila radnímu pro majetek Karlovi Grabein Procházkovi (ANO), aby se pokusil vyjednat pro město s JCDecaux lepší podmínky. Prozatím také podle analýzy musí Praha dodržovat smluvně zajištěnou exkluzivitu francouzské firmy. "Bez konkrétního rozhodnutí Úřadu na ochranu hospodářské soutěže nebo soudu, které by zakázalo Praze dodržovat závazek exkluzivity či konstatovalo jeho neplatnost, lze stěží jednoznačně dovozovat, že Praha nemusí exkluzivitu dodržovat," píše se v analýze. Podle ODS ale smlouva vypověditelná je. "Posudek jasně říká, že smlouva je neplatná. Vypovězení smlouvy tehdy zablokovala TOP 09," řekla ČTK letos v dubnu zastupitelka Alexandra Udženija (ODS). Ta byla radní po volbách v roce 2010. Z analýzy dále vyplývá možný nárok města na smluvní pokutu za instalaci 50 kontejnerů na tříděný odpad, která by mohla být až 470 milionů korun. "V této souvislosti by mělo být zejména prověřeno, zda JCD skutečně je v prodlení s povinností instalovat 50 kontejnerů a zda k případnému porušení povinnosti JCD nedochází například z důvodu neposkytnutí součinnosti ze strany hlavního města," uvádí dokument. Praha by se podle analýzy měla zaměřit na to, jak bude zajištěný mobiliář po roce 2021. Podle smlouvy totiž koše, lavičky, zastávky a další mobiliář patří JCD. Problematické by mohlo být kvůli zákonu o veřejných zakázkách i jeho přímé odkoupení městem. Analýza doporučuje veřejnou zakázku na jednotlivé prvky mobiliáře. Na jaře rada schválila vypsání veřejné soutěže na nový vzhled laviček, zastávek či košů v jednotném designu. Připravená k vyhlášení by měla být v září. Vítězný návrh chce znát v únoru 2018, použít ho chce právě po skončení smlouvy s JCD. Smlouva byla uzavřena v listopadu 1994. JCDecaux provozuje 600 zastávek s reklamou a dalších 300 bez reklamy, dále 1500 metrů reklamního zábradlí a 20 veřejných toalet. Na starosti má i jejich údržbu a úklid. Ročně platí městu deset milionů korun. -čtk-

# Aktuality # Outdoor

Praha upraví smlouvu s JCDecaux kvůli wi-fi

Út 16. srpna 2016 14:05 3 min

Vedení Prahy upraví dlouholetou smlouvu s francouzskou reklamní společností JCDecaux. Uzavření dodatku firmě umožní postupnou instalaci wi-fi připojení na zastávkách MHD. Rozhodla o tom v úterý pražská rada. Slibovaná revize údajně nevýhodného vztahu s JCDecaux podle informací ČTK v upravené smlouvě není zmíněna. Primátorka Adriana Krnáčová (ANO) na tiskové konferenci řekla, že se jí bude rada zabývat na konci srpna. Francouzská firma spravuje městské lavičky, zastávky MHD, odpadkové koše a reklamu na nich od roku 1994 do roku 2021. Z aktuálního usnesení vyplývá, že cestující v MHD budou mít postupně na zastávkách k dispozici připojení na internet. "V první fázi půjde o zhruba stovku zastávek, poté bude následovat masivnější rozšíření," uvedl radní Karel Grabein Procházka (ANO). Provozovatel, firma JCDecaux, ponese veškeré náklady na instalaci i provoz. Cestující budou mít službu zdarma. "Osobně to vnímám jako velký krok kupředu v naplňování strategie smart city. Navíc veřejná wifi učiní Prahu ještě atraktivnější nejen pro Pražany, ale i pro turisty. Městu se zároveň otevírá účinný a přímý komunikační kanál k Pražanům. Chceme tímto poděkovat magistrátu hlavního města za vstřícný přístup," komentoval rozhodnutí Pavel Slabý, generální ředitel JCDecaux. V první fázi vybaví JCDecaux wifi signálem zhruba 100 přístřešků či cityligtů v centru města, poté bude pokračovat v širším centru i v odlehlejších částech Prahy. Celkem by wifi signálem mělo být vybaveno zhruba 400 zastávek a dalších prvků mobiliáře. Politici v minulosti výhodnost smlouvy s JCDecaux opakovaně zpochybnili. Primátorka delší dobu mluví i o možnosti rozvázání smlouvy. Zatím se ale nic takového nestalo, radní na jaře pouze zadali právní analýzu. Její výsledky dosud nejsou známy. Praha zatím nezveřejnila ani výsledek soutěže na nový vzhled mobiliáře, který chce údajně použít po skončení nynější smlouvy. "Na jednání rady 28. srpna předložíme analýzu toho, k čemu jsme se dopracovali ohledně výhodnosti a nevýhodnosti smlouvy," uvedla dnes Krnáčová. Dopravní podnik plánuje zavedení internetu také ve stanicích a vestibulech metra. V minulosti podnik zavedl wi-fi v některých tramvajích a signál mobilních telefonů v tunelech na trase metra A z Dejvické do Motola. O dalším rozšíření signálu do tunelů metra jedná. -čtk-

# Aktuality # Outdoor

BigMedia přidává plochy v digitálním OOH

Po 15. srpna 2016 07:15 1 min

Společnost BigMedia přebírá obchodování obří LED obrazovky na Nuselském mostě. Jejím provozovatelem je společnost Qeep, kterou BigBoard vlastní. Dalším rozšířením má pak být druhá, designová LED obrazovka na Nuselském mostě v opačném směru, která bude instalována na začátku září. Obě obrazovky mají zasáhnout až 94 tisíc osob denně. „Se změnou obchodního zastoupení dochází i k úpravám cenových podmínek, frekvencí a vysílacího času tak, aby podmínky pro obchodování byly jednodušší a samozřejmě vstřícnější vůči našim klientům,“ uvedl Marek Pavlas, CEO BigMedia. Plocha zastupovaná společností BigMedia na Nuselském mostě. Foto: BigMedia BigMedia je již vlastníkem šesti led obrazovek umístěných na strategických místech v Praze, které dlouhodobě využívá mobilní operátor Vodafone. Současně BigMedia přebírá obchodování velkoformátových plachet na rekonstruovaných objektech. Celkově tak rozšiřuje svůj záběr ve venkovní digitální reklamě. -mav-

Načíst další

Nejnovější články

/media/2ftekoas/nova-tk-podzim-2025

Test: Nova zdraží reklamu o 15 %, změní indexy

bradley-andrews-5duSQx_3qI4-unsplash

Ukázkový článek, který může mít i delší titulek

/media/v22li4zc/toyota-je-partnerem-noveho-poradu-farma-vojty-kotka

Toyota je partnerem nového pořadu Farma Vojty Kotka

/media/ww4fmij3/kuryr-tv_gimi-tv

Regionální Gimi TV se vrací, stávající Kurýr TV se přejmenuje

/media/3sjlywsl/google-kampan_gemini

Google spustil kampaň s influencery, podporuje AI Gemini

7eadd6672440e693e9b187e2072422d0af25ec58 Reklama

O nás · Zpracováním osobních údajů · Podmínky užití ·

© 2025 PHD, a.s. Všechna práva vyhrazena.

Toto dílo podléhá licenci Creative Commons: Uveďte původ – Neužívejte komerčně – Nezpracovávejte 4.0 – Mezinárodní Licence

MediaGuru.cz provozuje mediální agentura PHD, a.s. | Lomnického 5, Praha 4, tel.: 234 710 666

PHD

Cookies

Společnost SPOLEČNOST s.r.o. na svých webových stránkách používá cookies. K použití některých cookies je vyžadován Váš souhlas. Souhlas udělíte klinknutím na tlačítko „OK“. Použití cookies můžete také odmítnout. Povolení pouze vybraných cookies nebo jejich změnu provedete prostřednictvím tlačítka „Nastavení“.

Nastavení preferencí

Technické cookies

Technické cookies jsou nezbytné pro správné fungování webu SPOLEČNOST s.r.o. a všech funkcí, které nabízí. Nepožadujeme Váš souhlas s využitím technických cookies na našem webu. Z tohoto důvodu technické cookies nemohou být individuálně deaktivovány nebo aktivovány.

Analytické cookies

Tyto cookies sbírají a analyzují provoz webu a používání stránky SPOLEČNOST s.r.o. v reálném čase. Data chování v reálném čase umožňuji vždy nabízet relevantní obsah a předcházet specifickým chybám zobrazení.

Marketingové cookies

SPOLEČNOST s.r.o. potřebuje Váš souhlas s užitím statistických a analytických cookies. Při neudělení souhlasu nebudou statistické a analytické cookies do Vašeho koncového zařízení uloženy. Stisknutím tlačítka“ Povolit vše“ udělujete souhlas k užití všech cookies na webu SPOLEČNOST s.r.o. Stisknutém tlačítka „Povolit vybrané“ souhlasíte s užitím Vámi vybraných cookies. Stisknutím tlačítka „Odmítnout vše“ odmítáte užití všech cookies umístěných na webu SPOLEČNOST s.r.o. s výjimkou technických cookies, které nemohou být individuálně deaktivovány nebo aktivovány.