Autor textu MediaGuru
Boj proti nelegálním venkovním plochám není v Česku zatím příliš
účinný.
Na to, abychom jako zadavatelé zjistili, které z venkovních nosičů jsou povolené, si musíme dávat čím dál větší pozor. Počet nelegálních reklamních ploch je totiž vysoký a podle dostupných odhadů představují nelegální plochy 30 % veškerých billboardových nosičů v Česku.
Nepovolené plochy proto představují jeden z hlavních problémů venkovní reklamy. Její regulace je v Česku ovlivněna nedůsledností státní správy, která ve finále reguluje svými předpisy pouze tu reklamu, která je povolená v souladu se stavebním zákonem. Co se týče třicetiprocentního podílu všech venkovních nepovolených reklam, ty státní správa neřeší. Jejich vliv například na bezpečnost silničního provozu ale může být velká. O estetickém hledisku různých pomalovaných valníků u cest ani nemluvě.
Podle neoficiálních statistik ročně zemře na silnicích při nehodách, které mohlo zapříčinit nevhodné umístění venkovního nosiče, asi 10 lidí. Je to jeden z argumentů, proč mají velkoplošné reklamy do roku 2017 definitivně zmizet z okolí dálnic a rychlostních silnic. Stranou ale zůstává, kolik z těchto “odhadovaných a zaviněných” úmrtí, bylo způsobeno legálně, či nelegálně umístěným billboardem.
| komunikace | povolené | nepovolené |
| D1 | 439 | 720 |
| D2 | 70 | 89 |
| D5 | 53 | 61 |
| D8 | 17 | 41 |
| D11 | 70 | 83 |
Zdroj: http://www.spvrcr.cz
Autor textu: Jiří Haramul, mediální konzultant
Autor textu MediaGuru