Seriál Ordinace v růžové zahradě 2 (Nova) zhlédlo ve čtvrtek 1,37 mil. diváků starších 15 let (podíl 34 %), což byl nejlepší výsledek večera. Nadprůměrně si ve čtvrtečním večerním vysílání vede Modrá krev (ČT2), pořad o české šlechtě, který sledovalo 354 tis. diváků (podíl 11 %).
Sledovanost vybraných pořadů po 20. hodině, čtvrtek 2.2. 2017
pořad
TV
začátek
tis. 15+
share 15+ (%)
share 15-54 (%)
share 15-69 (%)
Ordinace v růžové zahradě 2
Nova
20:20:49
1 369
34
31
33
Prásk!
Nova
21:35:24
776
23
25
24
Česko Slovebsko má talent
Prima
20:15:13
544
13
16
14
Máte slovo s M. Jílkovou
ČT1
21:22:47
540
16
8
13
Škoda lásky
ČT1
20:02:54
405
10
10
11
Modrá krev
ČT2
21:36:48
354
11
7
9
Šestý smysl
Nova
22:14:17
277
17
24
19
Cestománie
ČT2
21:05:26
275
7
5
6
daVinci
Prima
21:39:49
264
8
12
9
S kuchařem kolem světa
ČT2
20:04:14
254
6
5
6
Gejzír
ČT1
22:26:19
242
11
6
9
Podíl TV stanic v %, čtvrtek 2.2. 2017, celý den
Zdroj: ATO-Nielsen Admosphere
-mav-
Upozornění: Provozovatel MediaGuru.cz, společnost PHD, je řádným odběratelem dat ATO. Přejímání těchto dat a jejich další šíření bez souhlasu PHD je výslovně zakázáno.
Vydavatelství Mladá fronta a její divize Euro pořádají HR konferenci Kdo bude pracovat? s podtitulem Kde vzít (dobré) lidi? Jak si je udržet? Účastníci první ze série nových konferencí se budou věnovat otázce, kde vzít kvalitmí profesionály a jak si je udržet. Akce se koná ve čtvrtek 23. února 2017 od 9 do 15 hodin v prostoru Radlická kulturní – sportovna. Konferenci bude moderovat Barbora Tachecí.
V současnosti nabídka na trhu práce často převyšuje poptávku. Ekonomický týdeník Euro proto připravil HR konferenci, kde se k problematice vyjádří čeští i zahraniční odborníci. Deset pozvaných řečníků nebude pouze z řad personalistů. Vystoupení mají nabídnout praktické informace a oslovit generální, obchodní, personální ředitele či majitele firem.
V prvním bloku věnovanému nabírání nových zaměstnanců vystoupí Jan Bubeník, majitel Bubenik Partners. O svoje zkušenosti se podělí Philippe Riboton, který řeší personální problémy ve střední Evropě a například personálně obsazuje nový obchod Louis Vuitton v Praze. Hovořit bude Kateřina Gábová z vyhledávače letenek Kiwi.com, kde se během posledních dvou let zdesetinásobil počet zaměstnanců.
Ve druhém bloku přijde na řadu otázka, jak si kvalitní lidi udržet a jak rozvíjet jejich potenciál. Vystoupí Petra Hrušková, Staffing Business Partner EMEA Google. nebo Alex Crossley, který u zahraničních i u českých top manažerů několik let zkoumal jejich každodenní pracovní návyky. Headhunter a bloger Matěj Matolín se v příspěvku zaměří na mladé profesionály.
Ve třetím bloku vystoupí tři řečníci, kteří zodpovědí otázku: Co dělá dobrého šéfa dobrým šéfem? O zkušenosti se podělí Jan Mühlfeit, někdejší šéf evropského Microsoftu, který se dnes věnuje mentoringu, Vladimír Staňura, CEO Českomoravské stavební spořitelny, a Jan Hnízdil, nejznámější propagátor psychosomatiky.
Partnerem konference je společnost LMC. Více informací najdete zde.
-mav-
Business Factory, zaměřující se na facebookovou reklamu, spouští programy Retail incubator a Retail accelerator napříč několika zeměmi. Retail incubator je určený klientům, kteří s facebookovou reklamou zatím nemají velké zkušenosti. Další program Retail accelerator je druhým stupněm zaměřeným na aplikaci pokročilejších nástrojů, které těží z automatizace některých kroků, např. definice cílových skupin zákazníků, přenos informace o realizovaných nákupech v e-shopu nebo kamenné prodejně apod.
Business Factory jako oficiální marketing partner Facebooku se specializací Retail rovněž zajišťuje propojení offline dat retailerů s Facebookem (například zajištění měření návštěvnosti kamenných poboček pomocí GPS souřadnic). Oba programy jsou zaměřené na prostředí Facebooku a podpořené technickým zajištěním a určitým objemem reklamního prostoru zdarma. Programy startují v únoru, v jehož průběhu budou osloveni a vybráni vhodní partneři.
Zleva: Adam Zbiejczuk, Karel Tlusťák, Petr Jelínek a Peter Podolínský
Business Factory zdůvodnila, že očekává zásadní nástup retailu do online prostředí v letošním roce 2017. "Všichni hráči v tomto segmentu řeší hlavně akvizici zákazníků, jak zvýšit návštěvnost svého obchodu a jak zákazníky udržet, učinit své kamenné pobočky atraktivní a to také pro ty, kteří nakupují online. I přesto, že pro retailery je zatím složité propojovat svět online s offline prostředím, analýzou velkého množství dat, které o svých zákaznících mohou sbírat, má právě tento segment nejblíže k velkému technologickému skoku," uvedl Petr Jelínek, country director pro ČR a SR.
Kromě zmíněných programů se Business Factory v letošním roce chystá také na další trhy. V lednu rozšířila svoje agenturní aktivity v Dubaji a ve druhé polovině roku otevře svoji pobočku v Singapuru.
„Veškerá naše aktivita je zaměřena na další růst, v roce 2016 jsme dosáhli celkového obratu přes 25 mil. eur, v roce 2017 chceme tento objem znásobit,“ řekl Karel Tlusťák, CEO a zakladatel Business Factory.
Asociace public relations (APRA) zvolila na řádné valné hromadě 1.2. 2017 nové vedení. Ve funkci předsedy výkonné rady bude další dva roky pokračovat Jan Kučmáš. Ve výkonné radě dále zasedají Patrik Schober (PRAM Consulting), Radek Vítek (PR.Konektor), Ondřej Kubala (Ewing Public Relations), Jana Lutonská (Bison&Rose), Michal Vlasák (Havas PR), Michal Hoblík (Aspen PR).
Mezi hlavní aktivity APRA má nadále patřit organizace České ceny za public relations, příprava vzdělávacích kurzů, realizace odborné konference a kultivace oboru PR. Jednosemestrální kurz zaměřený na práci v PR nazvaný PRrague Communication Academy startuje 20. března 2017.
Zároveň byl vyhlášen 12. ročník soutěž Česká cena za public relations (ČCPR), projekty je možné přihlašovat na stránkách soutěže do 10. dubna. Slavnostní vyhlášení výsledků proběhne 15. června 2017.
-mav-
Seriál Ohnivý kuře (Prima) potvrdil ve středu večer pozici nejsledovanějšího pořadu po 20. hodině. Další díl znovu vidělo víc než 1 mil. diváků (podíl 26 %, D15+).
Sledovanost vybraných pořadů po 20. hodině, středa 1.2. 2017
pořad
TV
začátek
tis. 15+
share 15+ (%)
share 15-54 (%)
share 15-69 (%)
Ohnivý kuře
Prima
20:15:34
1 093
26
25
27
Výměna manželek
Nova
20:21:01
891
21
29
24
Show Jana Krause
Prima
21:41:04
646
20
19
21
Robinsonův ostrov
Nova
21:37:04
601
19
25
20
Pošta pro tebe
ČT1
20:06:27
502
12
4
8
Námořní vyšetřovací služba
Nova
22:38:52
320
18
18
18
DoktorKA
ČT1
21:06:00
302
8
3
6
Země a města světa V.
ČT2
20:04:39
300
7
6
7
Na cestě 2017
ČT2
21:03:13
262
6
4
5
Přítelkyně z domu smutku
ČT1
22:01:53
218
8
8
9
Podíl TV stanic v %, středa 1.2. 2017, celý den
Zdroj: ATO-Nielsen Admosphere
-mav-
Upozornění: Provozovatel MediaGuru.cz, společnost PHD, je řádným odběratelem dat ATO. Přejímání těchto dat a jejich další šíření bez souhlasu PHD je výslovně zakázáno.
Rada České tiskové kanceláře vyhlásila ve středu 1.2. 2017 výběrové řízení na obsazení funkce generálního ředitele agentury na dalších šest let. Zájemci mohou své nabídky podávat do 4. dubna. Po jednání rady to dnes uvedla její předsedkyně Hana Hikelová.
"Hlavním rozhodovacím kritériem bude předložená Koncepce činnosti ČTK v letech 2017 až 2023. Veřejné slyšení kandidátů a následná volba budou pravděpodobně 26. dubna," dodala Hikelová.
Vedle koncepce v rozsahu minimálně deseti stran musí kandidáti doložit dosavadní řídící zkušenosti a prokázat osobnostní a manažerské předpoklady k řízení významné instituce v oblasti veřejné služby. Uchazeč musí být bezúhonný vysokoškolák s aktivní znalostí angličtiny a součástí přihlášky je lustrační osvědčení. Kompletní podmínky pro účast ve výběru rada zveřejní na webu agentury.
Na základě předložených materiálů uchazečů nejprve radní hlasováním vyberou pět finalistů, kteří pak vystoupí na veřejném slyšení. Na základě hodnocení těchto vystoupení a kvality projektů pak radní vyberou generálního ředitele. Ten musí v tajné volbě získat nejméně čtyři hlasy ze sedmi.
Veřejnoprávní ČTK vede od roku 2011 Jiří Majstr. Mandát mu končí letos 10. června. Majstr, který je zároveň od loňska šéfredaktorem ČTK, již před časem v dopise zaměstnancům naznačil, že se hodlá do výběrového řízení přihlásit.
ČTK je majetkově i hospodářsky oddělena od státu. Hlavním zdrojem financování provozu agentury jsou výnosy z prodeje zpravodajství jejím klientům, od státu nepobírá žádné dotace. Orgánem, jímž se uplatňuje právo veřejnosti na její kontrolu, je sedmičlenná Rada ČTK. Její členové jsou voleni Poslaneckou sněmovnou.
-čtk-
Unie vydavatelů zahájila třináctý ročník soutěže Časopis roku. Vydavatelé mohou své tituly přihlásit do středy 22. února 2017 do 14.00 hodin. V letošním roce mohou jednotlivé časopisy soutěžit o ocenění v celkem dvanácti kategoriích.
Novinkou letošního ročníku je kategorie s názvem Vaření jako životní styl pro časopisy, které se zabývají tématikou vaření, potravinami, stolováním a novinkami z oblasti gastronomie. Významnou novinkou tohoto ročníku je také uvedení kategorie s názvem Cena čtenářů, do které automaticky postoupí všechny přihlášené tituly a jejich čtenáři pro ně budou moci hlasovat prostřednictvím SMS.
Soutěž je otevřena všem titulům, které jsou registrovány v Databázi periodického tisku Ministerstva kultury ČR, s periodicitou alespoň čtyřikrát ročně, a které lze na základě jejich obsahového zaměření zařadit do některé ze soutěžních kategorií. Jednotlivé kategorie i letos budou vycházet z obsahového zaměření titulů, které mohou být vydávány jak v tištěné, tak i v digitální podobě.
Časopisy budou hodnoceny především podle své úspěšnosti na mediálním trhu, podle toho, jak odpovídají současným trendům, podle svého grafického provedení a obsahové úrovně. Kategorie Objev roku bude hodnocena podle jedinečnosti obsahového konceptu, přehlednosti a srozumitelnosti, grafického designu a inovativnosti projektu. Kategorie Obálka roku zůstává beze změn.
Hodnocení bude probíhat ve dvou kolech. V prvním kole vybere cca 30členná porota složená z mediálních odborníků, zástupců zadavatelů inzerce a agentur, umělců a studentů mediálních oborů 3–7 nejlepších titulů v každé kategorii, které postoupí do kola druhého. V něm bude další cca 15členná porota podobného složení vybírat dle výše uvedených kritérií vítěze jednotlivých kategorií.
Soutěžní kategorie Časopis roku 2016
I. Kategorie – Sport a hobby
V kategorii soutěží tituly žánrových a obsahových kategorií – sportovní časopisy, motoristické časopisy, časopisy věnující se jednotlivým druhům hobby aktivit typu myslivost, rybaření, kynologie aj., časopisy o cestování.
II. Kategorie – Bydlení a zahrada
V kategorii soutěží časopisy žánrově a obsahově zaměřené na téma domů, bytů, architektury, bytového designu, zahrad, chalupaření a kutilství.
III. Kategorie – Populární věda a technika
V kategorii soutěží časopisy žánrově a obsahově zaměřené na popularizaci různých oborů vědy – historie, přírodní obory, zajímavosti ze světa vědy a techniky (tj. i IT tituly pro širší veřejnost).
IV. Kategorie – Vaření jako životní styl
V kategorii soutěží časopisy s obsahem věnovaným tématice vaření, potravin, stolování, novinek v oblasti potravin a receptům.
V. Kategorie – Životní styl
Magazíny o módě, kosmetice a životním stylu pro ženy i muže vydávané v luxusnějším provedení.
VI. Kategorie – Ženský svět
Časopisy zaměřené na ženy, které se starají o domácnost, děti a pečují o svůj zevnějšek i zdraví.
VII. Kategorie – Děti a mládež
Časopisy pro uvedenou věkovou skupinu čtenářů.
VIII. Kategorie – Zpravodajství a ekonomika
Časopisy zaměřené na politiku, ekonomii, podnikání.
IX. Kategorie – Volný čas
Časopisy jako televizní průvodci, křížovky, sudoku a podobné hry.
X. Kategorie – Svět a společnost
Časopisy zajímavostí doma i ve světě a společenské tituly, život celebrit, zprávy ze společnosti.
XI. Objev roku 2016
V této kategorii soutěží nové tištěné i digitální časopisecké tituly, jejichž vydávání bylo zahájeno v roce 2016, a jejich periodicita je nejméně 4x ročně, v roce 2016 vyšlo alespoň jedno číslo a v době přihlášení do soutěže časopis stále vychází.
XII. Obálka roku 2016
Do této kategorie může být přihlášena i obálka časopisu, který soutěží v jiné kategorii, případně více obálek jednoho titulu vydaných v roce 2016.
Časopis roku 2016
V této kategorii je vyhodnocován celkový vítěz soutěže z vítězů jednotlivých kategorií.
Časopisem roku může být titul, který splní tyto podmínky:
umístil se na 1. místě v kategorii, do níž byl přihlášen (I. – X.),
v roce 2016 dosáhl co nejlepšího celkového meziročního růstu ukazatelů prodaného nákladu, čtenosti, hrubého inzertního příjmu a počtu inzertních stran podle monitoringu inzerce, tedy tzv. objektivních kritérií,
dosáhl nejlepšího hodnocení poroty.
Body udělené porotou a objektivní kritéria budou mít v celkovém hodnocení poměr 50:50.
Cena čtenářů 2016
Do této kategorie postupují automaticky všechny tituly, které byly přihlášeny do kategorií I. – XI.
hlasování bude probíhat prostřednictvím prémiových SMS
časopis, který získá nejvíce hlasů, obdrží „Cenu čtenářů 2016“
-mav-
Eventové oddělení společnosti Internet Info se personálně rozšířilo. Od 1. února 2017 nastoupil do týmu novinář Jaroslav Krupka. "Přichází na pozici programového specialisty," uvedla pro MediaGuru.cz marketingová ředitelka Internet Info Renata Fiedlerová. V náplni Jaroslava Krupky tak bude programová příprava konferencí, které Internet Info pořádá.
Internet Info pořádá pod hlavičkou Tuesday Business Network až 40 odborných seminářů, konferencí a setkání ročně. Mezi nimi jsou např. Czech Internet Forum, New Media Inspiration, TV Con, E-Business Forum nebo Internet Advertising Conference, kterou připravuje pro sdružení SPIR.
Jaroslav Krupka
Jaroslav Krupka pracoval od dubna 2015 jako zástupce šéfredaktora serveru Médiář.cz. V profesních titulech, věnovaných reklamě, marketingu a médiím, se ale pohybuje už od poloviny 90. let. Od roku 1994 byl redaktorem a později vedoucím příloh časopisu Strategie, v Lidových novinách editoval týdenní přílohu o médiích, později se stal zástupcem šéfredaktora oborového týdeníku Marketing & Media. V rámci studií přispíval do časopisů Kinorevue, Tvar, Mladý svět a Týden. Profesní zájem o reklamu promítl i do své knižní publikace Česká reklama: od pana Vajíčka po falešné soby.
-mav-
Česká televize v loňském roce rozšířila prostor věnovaný ve vysílání podpoře veřejně prospěšných aktivit. Odvysílala sedmnáct benefičních pořadů, které přinesly neziskovým organizacím téměř 90 milionů korun.
„Loni jsme například v rámci bezplatných kampaní odvysílali téměř tři tisíce spotů na podporu různě zaměřených neziskových organizací,“ uvedl generální ředitel České televize Petr Dvořák „Hlavní inovací je ale takzvaná adopce pořadů, kdy některý ze zavedených formátů České televize propojíme s konkrétní charitou,“ dodal.
Charitativní projekt Pomozte dětem, foto: Česká televize
Vedle charitativního dílu StarDance, který spolu s benefiční tančírnou přinesl Centru Paraple díky dárcům přes 12 milionů korun, tak Česká televize odvysílala speciální díl Zázraků přírody věnovaný Pestré společnosti. Ta zajišťuje náročný výcvik asistenčních psů pro hendikepované. Do adopce se zapojil i pořad Kluci v akci, a to dílem provázaným s projektem Polívková smršť neziskové organizace Ergo Aktiv, jež pomáhá lidem po mozkových příhodách nebo úrazech hlavy zapojit se zpět do života.
Mezi tradiční benefiční pořady České televize patřily v roce 2016 Adventní koncerty, které loni přinesly rekordní výtěžek, téměř 9,5 milionu korun. Od svého vzniku tedy pomohla sbírka Adventní koncerty už více než stovce neziskových organizací, mezi které rozdělila 178 milionů.
K dalším zavedeným beneficím patří Pomozte dětem, pořad, jejž Česká televize spolu s Nadací rozvoje občanské společnosti připravuje osmnáct let a který za tuto dobu podpořil více než 200 tisíc sociálně či zdravotně znevýhodněných dětí z celé České republiky, a to částkou přesahující 200 milionů korun.
Česká televize v roce 2016 odvysílala i řadu jiných benefic, například Tříkrálový koncert pro Charitu ČR, Večer lidí dobré vůle z Velehradu, pořad Pomáhej s úsměvem pro Konto Bariéry, Mikulášskou s The Tap Tap, Světlo pro Světlušku nebo Open Air koncert České filharmonie pro Člověka v tísni.
-mav-
Novou marketingovou manažerkou Zepter International se od února stává Iveta Markvartová Hejtyková, která doposud ve společnosti působila jako expert na on-line prezentaci společnosti a práci se sociálními sítěmi. Zodpovědná bude za marketingovou strategii, analýzu trhů a aplikaci nových vývojových trendů pro Zepter International v ČR a na Slovensku. Její vize je zaměřit se na on-line marketing a budování značky s podporou virálního marketingu. Na začátku své praxe působila také jako account manager v reklamních agenturách, dále pak jako manažerka distribuce (Elle, Marianne, Maxim, Apetit aj.).
Iveta Markvartová Hejtyková
-mav-